בית אבות לעצמאיים

עליית תוחלת החיים בעשורים האחרונים גרמה לגידול משמעותי באוכלוסיית הגיל השלישי וכתוצאה מכך, אף באיכות השירותים הניתנים לאוכלוסיה זו. להבדיל מהתפיסה הרווחת בעבר על בתי אבות מוזנחים המשמשים כ"מקום למות", כיום קיים מבחר של בתי אבות מטופחים, המספקים רמת חיים גבוהה ומפנקת לדיריהם. על כן, רבים מבני הגיל השלישי המנהלים שגרת חיים עצמאית, בוחרים כיום במגורים בבית אבות לעצמאיים.

עצמאי

רמת התפקוד של בני הגיל השלישי נקבעת על פי היכולת להתלבש, להתפשט, להתרחץ, לאכול, ללכת ולשלוט על סוגרים. בני הגיל השלישי אשר משרתים עצמם בכל ששת הפעולות הבסיסיות מוגדרים  עצמאיים.

בתי אבות לעצמאיים

בתי אבות לעצמאיים מפוקחים עלי ידי משרד הרווחה, כשבכולם נמצא צוות טיפולי ורפואי על פי התקן ומתקיימים תנאים המתאימים לסגנון החיים של אנשים המנהלים אורך חיים עצמאי. קיים מגוון של בתי אבות לעצמאיים השונים זה מזה בתחומים כגון: סגנון, מספר המחלקות, סוגי הפעילויות ורמת חדרים.

המחירים לחודש שהות נעים בין 6,500 שקל ל- 18,500 שקל כשהם  משתנים על פי רמת החדרים, מידת היוקרה של המקום, מספר האנשים בחדר ותנאים מיוחדים, כגון גינה גדולה בריכה או חדר כושר. במקרים של חוסר יכולת כלכלית, ניתן לקבל סיוע ממשרד הרווחה, כאשר מחיר ההשתתפות העצמית יהיה על פי הכנסת הדייר, ילדיו ובני זוגם. במצבים אלה, תוגבל בחירת המקום רק לבתי האבות אשר עובדים עם הסדר זה.

סוגי הפעילויות והשירותים

הפעילויות הנפוצות בבתי אבות לעצמאיים הינן הרצאות, סוגי יצירה, שיעורי יוגה התעמלות ותנועה ואף לימודי שימוש במחשב ויציאה לטיולים. לעיתים מתארגנות קבוצות היוצאות להצגות סרטים וקונצרטים כאשר בדרך כלל, באירועים אלה נדרשת השתתפות עצמית בהוצאות. בנוסף, בתי אבות רבים מספקים שירותי מספרה קוסמטיקה וסוגי עיסוי שונים.

מחלקות תומכות

קיימים מספר בתי אבות הכוללים רק מחלקות לעצמאיים, אולם במרבית המקומות קיימת גם אפשרות לדיור תומך, המיועדת לאנשים אשר חלה התדרדרות במצבם ועתה הם נזקקים לעזרה ותמיכה. בנוסף, ישנם בתי אבות לעצמאיים המשלבים מחלקה סיעודית ומחלקת תשושי נפש המופרדות לחלוטין מהמחלקות של העצמאיים והתשושים.

דיור מוגן לעומת בית אבות לעצמאיים

קיימים שני ההבדלים מהותיים בין בית אבות לעצמאיים לבין דיור מוגן. ראשית, בבית האבות לעצמאיים, המחיר החודשי כולל את כל השירותים והארוחות כאשר הצוות הרפואי הסוציאלי והטיפולי ערוך לספק מענה בכל רגע. לעומת זאת, בבית הדיור המוגן, מנהלים הדיירים משק בית עצמאי ונעזרים בצוות הרפואי והטיפולי רק בשעת הצורך.

צורת התשלום הינה ההבדל השני בין שני סגנונות הדיור. בעוד התשלום החודשי בבית האבות לעצמאיים כולל הכול, התשלום החודשי לדיור המוגן אינו כולל שימוש בחדר האוכל וכלכלה אישית כשבנוסף,  נדרש פיקדון בעל שחיקה שנתית.

צרכים אישיים מיוחדים

מכיוון שהבחירה בבית אבות לעצמאיים נועדה לשפר את איכות החיים, חשוב להתייחס לצרכים המיוחדים וההרגלים שהדייר מעוניין לשמר בעת בחירת המקום. בעבור אנשים המעוניינים לשמור על קשר עם חבריהם ומקומות הבילוי שלהם, יש לבחור בית אבות הנמצא בעיר מגוריהם.

בעבור אנשים אשר מעוניינים באווירה כפרית או בקרבת ים, קיימים בתי אבות בקיבוצים או בערים הסמוכות לים, כגון נתניה או הרצליה פיתוח. בעבור אנשים בודדים המעוניינים בבית האבות בשל הצורך בחברה, חשוב לבחון את טווח הגילאים והיחס המספרי בין המינים במחלקות השונות.

כמו כן, בעת עשיית השיקולים בבחירת בית האבות הרצוי, מומלץ לבדוק את השירותים אותם הוא מעניק לדיירים וכן האם בית האבות מאפשר שימוש בקלנועית, אשר תאפשר לדיירים אפשרות להתנייד ממקום למקום ביתר קלות, ללא מאמץ ובמהירות.

למרות שמרבית המקומות שומרים על צביון יהודי בעבור אנשים דתיים, חשוב לבדוק האם בית הכנסת נמצא במתחם בית האבות או במרחק הליכה סביר.

קיימים עוד פתרונות דיור לגיל הזהב, המאפשרים להם לקבל טיפולים רפואיים מקיפים וכן להנות משירותים חברתיים. להרחבה: פתרונות דיור לגיל הזהב

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר