בית אבות – מה צופן העתיד?

בתי אבות קיימים בישראל עשרות שנים ומעניקים טיפול לקשישים בערוב ימיהם. במשך השנים השתנה תמהיל האוכלוסיה אשר מאכלסים את בית האבות – אם בתחילה אחוז הקשישים הסיעודיים היה זניח ורוב דיירי בית אבות היו עצמאיים, התעורר צורך לטפל ביותר קשישים במצב תשוש וסיעודי. יחד עם זאת, קשישים עצמאיים וצעירים אינם מעוניינים לעבור לבית אבות ולכן נפתחו בתי דיור מוגן אשר מאפשרים המשך שגרת היום-יום בסביבה בטוחה יחד עם בני גילם.

הזדקנות האוכלוסיה בעולם המערבי ובישראל היא תופעה ידועה – לאחרונה אף שמענו על תחזית כי ילדים הנולדים היום יחיו עד גיל 130.

האם בעתיד יהיו בתי אבות? מי יממן את עלויות הטיפול בקשישים?

כיום קיימות מספר אפשרויות למימון השהות בבית אבות – על כך ניתן להרחיב בקישור – אפשרויות מימון – בית אבות – תקציבי הרווחה של הממשלה אינם צפויים לעלות – אז מי יממן את הטיפול בממליון הקשישים אשר צפויים לחיות בישראל בשנת 2020 (על פי תחזית הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)?

ומי יממן את הטיפול במספר גדל של קשישים – כאשר אחוזם מתוך סך האוכלוסיה גדל משנה לשנה?

בית אבות לדעתנו ימשיך להוות אחד מערוצי הטיפול העיקריים בקשיש – כאשר מספר בתי האבות הסיעודיים יגדל – תוחלת חיים גדלה משמעותה – יותר קשישים במצב סיעודי.יש צורך בפיתוח ובהרחבת מערך הטיפול בקשיש – כבר היום כ-60,000 עובדי סיעוד זרים עם היתר העסקה נמצאים בישראל, ועוד מאות אלפי עובדי סיעודי ישראלים מעניקים טיפול סיעודי במשך מספר שעות בשבוע בקשישים אשר גרים בביתם.

אולי יש צורך בהקמת שכונות גימלאים אשר יקלו על הטיפול במאות אלפי הקשישים (שכונות כאלו כבר קיימות בארה”ב). אם לא נקדיש לעניין זה מחשבה היום – מחר נופתע מקריסת המערך הסוציאלי במדינה.

הפתרון נוסף אפשרי הוא מדיניות ממשלתית אשר תחייב כל אזרח להפריש סכומים גדולים יותר לגיל הפרישה – ההפרשות הקיימות כיום אינן מספיקות לקיום בכבוד ואינם מתחשבות בתווחלת חיים גדלה – האם קרנות הפנסיה יקרסו שוב?

אולי יעניין אותך גם:

פעוטות ודיירי בית אבות נפגשים בפרויקט ייחודי שבו כל הצדדים מרוויחים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר