איך לבחור דיור מוגן?

אנשים שעוברים לדיור מוגן מבקשים בכך לשפר את איכות חייהם וליהנות משירותים שונים הניתנים לדיירים. בדיור מוגן נהנים מסביבת מגורים המתאימה לגיל השלישי, לאנשים עצמאיים שרוצים לשלב בין אווירה תוססת, שפע של חוגים, השגחה רפואית ושקט נפשי.

אבל איך בוחרים דיור מוגן? האם כל השמות השונים מסתירים בתוכם את אותה הגברת בשינוי אדרת? או שאולי יש באמת הבדלים בין דיור מוגן א' לדיור מוגן ב'?

הולכים בעקבות המיקום

אין ספק שישנם הבדלים של ממש בין אפשרויות שונות של דיור מוגן, לא כולם זהים ולא כולם מציעים בדיוק את אותו הדבר. אך עוד לפני שסוקרים את ההבדלים ואת האפשרויות, ראוי להקדיש מחשבה לגבי המיקום. בחירה נכונה תתחיל בסביבה.

כדאי לשאוף לדיור מוגן המצוי בקרבה מסוימת לסביבת המגורים הקודמת. אפשרות אחרת היא להעדיף דיור המצוי בקרבה לבני משפחה קרובים – ילדים, נכדים. מדוע זה חשוב? כי כדאי לעבור לדיור מוגן בסביבה מתאימה, כך שניתן יהיה להקל על ההסתגלות, יש בכך כדי להרגיש בבית מהר יותר וזה מקל מאוד על ביקורי הקרובים, שבוודאי רוצים לשמור על קשר.

דיור מוגן למסגרות מיוחדות

כמובן שאם מדובר באנשים שמגיעים מרקע דתי, אולי גם ממגזר כגון עולים חדשים או ערבים, ישנם אפשרויות לדיור מוגן שבהם מרגישים בנוח יותר. דיור מוגן למגזר הדתי, למשל, יציע ארוחות ברמת כשרות גבוהה, אך זה עוד לא הכול.

מסגרות דיור מוגן מציעות גם שיעורים וחוגים המתאימים לאורח חיים זה. דיור מוגן לעולים חדשים ודוברי שפות שונות יציע אפשרויות תקשורת תואמות.

ישראל של היום מאופיינת בהבדלי מעמדות ומסגרות חברתיות

לא רק מבחינת המימון והעלות חשוב לבחור את המסגרת המתאימה, אלא גם מבחינת הרגשת הנוחות האישית. מי שהתרגל לחיות יחסית בצניעות או בתנאי המחיה של מעמד הביניים לא בהכרח ירגיש בנוח בדיור מוגן שפונה לאנשים העמידים ביותר ולהפך.

דיור מוגן יוקרתי מאוד יהיה מטבע הדברים יקר יותר ומפנק יותר וגם סגנון הדיירים יהיה שונה ביחס לדיור מוגן שפונה למעמד הביניים או למעמד הבינוני – גבוה. איך בכך כדי לומר שדיור מוגן שפונה למרבית האנשים לא יספק שירות משביע רצון, אלא שיש איכות ויש איכות.

חשיבות ההתרשמות המוקדמת

במהלך הבחירה, כדאי בהחלט להתרשם מהאווירה של המקום, כדאי להתרשם מהעלות, מסגנון המגורים, רמת השירותים וכן, גם מאופיים של הדיירים. כדי להרגיש כמו בבית, בהחלט צריך לעשות שיעורי בית. לצורך כך, מציעים בדרך כלל אפשרות של התנסות – כלומר שהות בדיור המוגן לניסיון לתקופה של שבועיים, חודש ואפילו יותר מכך.

מחירים ושירותים

האופי והשוני בין אפשרויות הדיור המוגן בא לידי ביטוי באופי השירותים, ברמות המחיר, במסלולי התשלום. בחירה נכונה נשענת על מחיר מתאים, מסלולי תשלום שנוחים לכם וסוגי השירותים שמחפשים.

יש דיור מוגן שיציע קאנטרי קלאב ובריכה, אבל עבור מי שלא מתכוון להשתמש בשירות מסוג זה, קיומו של ספא או בריכה לא באמת חשוב. ומה חשוב? חדר אוכל איכותי, סוגי חוגים שמדברים אל לבכם, קיומם של הרצאות, מופעים, טיולים – כל אלה ועוד בהחלט יהוו שיקול לבחירה בדיור מוגן אחד על פני השני.

ומה עוד כדאי לבדוק, כדי לבחור נכון? כדאי להתרשם מהצוות. כדאי להתרשם מסוגי החדרים המוצעים לבחירה. לא פחות חשוב, לבדוק האם קיימת מחלקה להתאוששות או לטיפול סיעודי, שהרי אולי הללו ידרשו גם אם לא בעתיד הקרוב, אולי בעוד כמה וכמה שנים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר