יתרונות מעבר בני זוג למסגרת דיור מוגן

בדיור מוגן ניתן למצוא שני סוגי אוכלוסיות. הסוג הראשון כולל גברים או נשים בני גיל הזהב, שהגיעו לדיור המוגן בגפם. אלה הם אלמנים, גרושים ולעתים אף רווקים.

הסוג השני הם כל אותם זוגות, לרוב נשואים אך לעתים גם שותפים לחיים, שבחרו לעבור לדיור מוגן כזוג.

בזכות האפשרות לקבל יחידת דיור מרווחת המתאימה לשניים, זהו צעד נפוץ ומקובל. אך מהם היתרונות למעבר לדיור מוגן כזוג? מה בדיוק מפיקים מכך בני הזוג?

החיים כנופש

עבור אנשים צעירים, היכולת לצאת מפעם לפעם לנופש בבית המלון, בארץ או בחו"ל, מספקת אתנחתא מרעננת מחיי השגרה. בגילאים מבוגרים, יציאה לנופש מסוג זה הופכת ליותר נדירה, אך לא פחות מספקת.

דיור מוגן מודרני בנוי במידה רבה באופן הדומה לבית מלון או, מי שזוכר מן העבר, לבית הבראה נעים. מכיוון שכך, ניתן להתייחס למעבר זוגי לדיור מוגן בתור סוג של נופש זוגי. אך כמובן, תהיה זו צורה מעט פשטנית לראות את הדברים. יש יתרונות נוספים שמהווים סיבות טובות לצעד שכזה.

החיים בשלווה

זוגות רבים שעברו לדיור מוגן יודעים לספר שהמעבר לבית אבות ביחד הביא לחיים סוג מסוים של שלווה. מקורה של השלווה הזאת נשען על כמה סיבות. ראשית, הסיבה הברורה: כשמגיעים למקום כל הצרכים מסופקים, כולל חיי חברה ובילויים, טיפול רפואי זמין, לחצן מצוקה בכל חדר, אבטחה מסביב לשעון, ותחזוקת החדרים.

אך בנוסף קיימת השלווה המודעת שהילדים "ישנים בשקט". לא מעט קשישים יודעים היטב שהילדים ירגישו בנוח אם ידעו שההורים מצויים בסביבה מוגנת ונוחה.

החיים בתנועה מתמדת

דיור מוגן מיועד לאנשים עצמאיים, פעילים, תאבי חיים וחברה. אך יש שונות רבה בין העדפותיהם של אנשים שונים לגבי פעילויות פנאי, לגבי קשרים חברתיים. כאשר בוחרים לעבור לדיור מוגן בשניים, כל אחד מבני הזוג יוכל למצוא את הפעילויות המועדפות עליו. חשוב לא פחות – אפשר בהחלט להשתתף בחלק מהפעילויות בשניים ואפשר להשתתף גם בפעילויות שונות בנפרד.

בדיור מוגן מרגישים שהחיים ממשיכים, תמיד יש חברים שעימם אפשר להיפגש ולבלות. הנהלת המקום מציעה פעילויות כגון הרצאות מרתקות, הופעות, טיולים וערבי בידור. יש מפעילים שמארגנים פעילויות פנאי, חוגים, ופעילות גופנית. לפעמים יוצאים לטיולים משותפים בקבוצה ויש הקרנות של סרטים ומסיבות בימי הולדת ובחגים.

הסרת נטל הטיפול מבני הזוג

יתרון חשוב נוסף של דיור מוגן בזוג נשען על כך שגם אם אחד מבני הזוג חווה ירידה מסוימת ביכולת התפקוד, לא נופל עומס טיפול ניכר על בן הזוג השני. זהו פן חשוב, שכן בגיל מבוגר לא קל לשאת בנטל האחריות לבד.

אפשר גם לארח

היתרון הברור של דיור מוגן כפי שהוא קיים כיום טמון בכך שלבני הזוג יחידת דיור פרטית ומרווחת שמהווה בית לכל דבר, והם יכולים לארח בו את הילדים הנכדים. הם יכולים לאפות עוגה לאירוח ביחידת הדיור שלהם, ואפילו ארוחת ערב נחמדה.

לחלופין, הם יכולים להיפגש עם בני המשפחה גם בגינה או בחצר, שקיימת בכל דיור מוגן. אפשר גם לשבת יחד בקפיטריה וליהנות מתחושת נחת של מפגש משפחתי אוהב.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר