כך תוכלו לשפר את זרימת הדם אצל קשישים

שיפור זרימת הדם בקשישיםזרימת דם באופן תקין בגוף מעידה על כך שמערכות הגוף השונות מקבלות את הרכיבים לו הן זקוקות לתפקוד תקין וגם שהפסולת שהן מייצרות מתפנה באופן תקין.

זרימת דם חלשה עלולה להעיד על בעיה נסתרת כלשהי ויכולה לגרום לסיבוכים בשל חוסר אספקה של רכיבים חיוניים. בקרב קשישים במיוחד חשוב לגלות את התופעה ולטפל בה בכדי למנוע סיבוכים.

מהם הסימנים לזרימת דם חלשה?

לזרימת דם חלשה יכולים להיות סימנים שונים, למשל:

  • נשירת שיער וציפורניים חלשות
  • חולשה ועייפות
  • כפות ידיים ורגליים קרות יחד עם חוסר תחושה או נימול ועקצוץ
  • בעיות במערכת העיכול כמו מעי רגיז – כאבי בטן, שלשולים ודם בצואה
  • ירידה בכושר הקוגניטיבי: במיוחד בקרב קשישים, זרימת דם חלשה עלולה לפגוע במערכת העצבים ובמוח ולגרום לתופעות כמו ירידה בזיכרון וקשיי ריכוז.
  • התכווצויות שרירים, במיוחד ברגליים. התופעה בולטת במיוחד כאשר ישנם חסרים במינרלים כמו אשלגן, מגנזיום או סידן.
  • כיבים ורידיים ונפיחות: כאשר ישנו קושי בהזרמת הדם כלפי מעלה דרך הורידים יכולים להיווצר כיבים ורידיים ונפיחות בעקבות בצקת.
  • ורידים בולטים.

גורמים לזרימת דם חלשה

זרימת דם חלשה נפוצה יותר בקרב קשישים אך הסיבות להיווצרותה מראות שישנם גורמי סיכון שאינם קשורים בהכרח לגיל:

פעילות גופנית

הקפדה על פעילות גופנית משמעותית מאוד בכדי להגביר את זרימת הדם. חשוב לשמור על אורח חיים פעיל ותנועה בהתאם למצבו של הקשיש.

קשיש עם בריאות טובה, יכול לבצע תרגילי התעמלות, במיוחד מתיחות של אזורים שונים בגוף או פעילות אירובית מתונה כמו הליכה או שחיה. גם לקשיש במצב גופני פחות טוב מומלץ לא לוותר, ולדאוג שילך מעט הלוך וחזור בבית כל שעה- שעתיים.

קרישי דם – חוסמים את זרימת הדם בווריד או בעורק ומחלישים את זרימת הדם גם לעורקים, ורידים ונימים אחרים בשל כך. אחד הגורמים להיווצרות קרישים דם הוא חוסר תנועה, בעיה ממנה סובלים קשישים רבים. מעבר להחלשת זרימת הדם, קרישים עלולים להגיע לריאות או למוח ולגרום למוות.

 

עודף משקל: גורם להכבדה על כל המערכות, כולל הלב. ככל שעולה המשקל הלב עובד קשה יותר על מנת להזרים דם נקי לכל האיברים ולהזרים  דם עם פסולת חזרה למעלה. משקל עודף יגביר גם את הסיכון לשבץ בעקבות זרימה חלשה של דם למוח.

סוכרת: עלולה לגרום למחלת עורקים היקפית המחלישה את זרימת הדם. זרימת דם חלשה אל כפות הרגליים יוצרת בעיות חמורות במיוחד בקרב חולי סוכרת.

בעיות בלוטת התריס: בעיות שונות בתפקוד בלוטת התריס יכולות לגרום לזרימת דם חלשה, במיוחד למוח. לדבר ישנן השפעות משמעותיות במיוחד בקרב קשישים כמו התפתחות אלצהיימר.

עישון: גורם להצטברות פלאק – משקעים בעורקים ובוורידים. הפלאק מחליש את זרימת הדם.

כיצד ניתן לשפר את זרימת הדם?

עיסוי: עיסוי כפות הרגליים, הידיים, הגב או הבטן יכולים לתרום מאד לזרימת הדם. מומלץ לבצע את העיסוי בתוספת שמן זית או שמן  קוקוס בכבישה קרה. כך העור יקבל גם חומרים חיוניים כמו חומצות שומן שיכניסו חיוניות וגמישות לעור.

תזונה בריאה מומלץ להעשיר את מזונו של הקשיש בפירות וירקות. אם ישנה בעיה של לעיסת פירות או ירקות קשים ניתן להגיש אותם בצורת מרק, מחית או לפתן. חשוב להקפיד על אכילת דגנים מלאים העשירים בסיבים תזונתיים וחומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 הנמצאות בטונה וסלמון.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר