האם כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

 

חיסונים נגד שפעתחיסונים נגד שפעת, כבר קיימים בשימוש בעולם, כבר משנת 1943. עם השנים החיסון שופר והוא נחשב לבטיחותי ויעיל, במיוחד לאוכלוסיית גיל הזהב. החיסון הראשון הורכב מכמה נגיפי שפעת שלמים ועברו עיקור באמצעות פורמלין. יעילות החיסון הוכחה במחקר שעקב אחר קבוצת מבוגרים בריאים, והתוצאות העידו על יעילותו בקרב שבעים אחוזים מהם.

חיסוני השפעת, במיוחד בקרב בני גיל הזהב, הפכו להיות בשגרה, ומבוגרים רבים, בעצת הרופא המטפל, ניגשים לקבל אותו מדי שנה עם הפניית רופא. קופות החולים השונות, משקיעות מאמצים רבים בחיסון האוכלוסייה המבוגרת נגד מחלות השפעת.

השאלה היא האם החיסון הוא השיטה הנכונה להגנה על אוכלוסיית גיל הזהב נגד השפעת? ניתן לבחון את התשובה בכמה דרכים. ראשית, מהי איכות המידע של מניעת מחלת השפעת וסיבוכיה. האם התמותה ואשפוז וכן, ביקורי רופא באמצעות חיסון נגד השפעת יהיו נמוכים יותר באמצעות חיסון זה?

חשיבות חיסון נגד שפעת

היות והקשישים רגישים יותר וגופם אינו עמיד למחלת השפעת, אשר עשויה להיות אפילו קטלנית, במיוחד אם ישנם כבר סימנים של דלקת ריאות. מדינות טרופיות למשל, נוהגות לחסן את הקשישים בכל ימות השנה ואילו מדינות אחרות מחסנות את האוכלוסייה הקשישה לפני בא החורף.

יש להתחסן בכל שנה בחיסון נגד השפעת ובכך למנוע אשפוזים שעשויים לגרום לסיבוכים מיותרים וסכנה להידבקות או סיבוך של חיידקים הנמצאים באוויר, במיוחד במחלקות האשפוז בבתי החולים.

הוכח כי חיסון נגד שפעת בקרב  גיל הזהב מפחית את סיכוני האשפוז

מחקר שהתפרסם בחודש יוני של שנת 2013 הראה שככל שהגיל עולה כך גובר הסיכון לסיבוכי מחלת השפעת. יעילות החיסון מנעה את האשפוז של חולי שפעת, ומחקר נוסף שנערך בין השנים 2011-2012, הראה שיעילות החיסון עומדת על כ-71.4%.

במניעת סיבוכי השפעת שתסמיניה הן מחלה נשימתית חריפה שנגרמת באמצעות ווירוס שפעת בקרב מבוגרים. כמו כן, נמצא במחקר זה, כי מבוגרים בגילאי חמישים ומעלה, שחוסנו נגד נגיף השפעת, יעילות החיסון הייתה טובה ביותר ומנעה אשפוזים, בשיעור ש 76.8%.

תופעות הלוואי חולפות

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, מאשר כי חיסון נגד השפעת בקרב הקשישים הינו בטוח כי נעשית בקרה של בטיחות החיסון שמטרתה היא לגלות תופעות לוואי משמעותיות שנגרמות בעקבות החיסון. על פי סקר שנערך בשנת 2014, נראה שתופעות הלוואי ברובן קלות וחולפות, וכוללות כאב או אדמומית באזור החיסון, ונזלת קלה שחולפת מהר.

גם מי שסובל ממחלה כרונית כגון מחלות בדרכי הנשימה, היסטוריה של התקף לב, מחלות שרירים, סוכרת או מי שסובל מירידה בתפקוד המערכת החיסונית וכן, מי שכרתו לו טחול. גם מטפלים זרים ובני משפחה של הקשישים, יצטרכו להתחסן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר