לחצני מצוקה לגיל הזהב

קשישים, בעיקר אלה שמנהלים אורח חיים עצמאי בחיי היומיום, נתונים בסכנה שמה יקלעו למצוקה כלשהי ולא יהיה מי שיעניק להם סיוע מיידי. הקשישים העצמאיים, מתגוררים לא אחת הרחק מילדיהם ולעיתים אף בגפם. במקרים כאלה, קבלת סיוע במקרה של מצוקה הופכים להיות קשים יותר לביצוע.

הפתרון במצבים כאלה הינו לחצן מצוקה- הוא מעניק לקשישים את האפשרות לחיות מצד אחד באופן עצמאי, אך מצד שני, לקבל סיוע באופן מיידי במקרה של מצוקה. לחצן המצוקה מבטיח כי הקשיש יוכל לקבל עזרה בכל זמן, וכן כמעט בכל מצב לו יקלע.

לחצן המצוקה נמצא בביתו של הקשיש או מוצמד אליו כצמיד או שרשרת על צווארו. בעת מצוקה כלשהי יכול הקשיש להפעיל את אות המצוקה על ידי לחיצה על הלחצן, אשר יפעיל אות מצוקה מיידי אצל מוקד המצוקה.

מוקד המצוקה מאויש כל היממה, 365 ימים בשנה, במוקדנים מנוסים ומקצועיים היודעים לתת עזרה, תמיכה וייעוץ במגוון סיטואציות אליהן עלול להיקלע הקשיש.
ללחצן חיוניות מוגברת בעיקר כאשר הקשיש לוקה במחלות אשר עלולות לגרום להתדרדרות מיידית במצבו, לדוגמא היסטוריה של אירוע מוחי, התקף לב או נפילות.

בעת לחיצה על לחצן המצוקה, מופעל אות מצוקה המועבר אל המוקד. בחלק מן הלחצנים קיים מיקרופון זעיר המשדר למוקד את המתרחש בבית הקשיש, בכל מקום בו נמצא הקשיש. בלחצנים אחרים, מופעל האות במוקד והמוקדנים מנסים ליצור קשר טלפוני עם הקשיש, כאשר אין מענה לטלפון, נשלחת ניידת לבית הקשיש לבירור מצבו.

ללחצן המצוקה תפקיד חשוב בהצלת חיי הקשיש בעת הצורך והן בהענקת תחושת בטחון לקשיש ולבני המשפחה, שבעת מצוקה יהיה מי שיעניק סיוע מיידי לקשיש.

קיים מגוון רחב של חברות המפעילות מוקדי מצוקה שונים. מוקדים אלה מעניקים סיוע לאוכלוסיות שונות של לקוחות העושים שימוש בלחצני המצוקה.

כאשר בוחרים מוקד חשוב לבחור מוקד מקצועי המתמחה במתן שירות לאוכלוסיית הקשישים. חשוב לבדוק מספר חברות ולבחור חברה בעלת ניסיון ויכולות מוכחות. במקרה כזה מומלץ לבקש המלצות ממשפחה ומכרים.

ללחצני המצוקה ישנם יעודים נוספים, הם יכולים להתחבר למוקדי רפואה, אשר מעניקים שירותי רפואה מיידיים באמצעות צוות רפואי שנוכח במוקד. המוקדים הרפואיים מעניקים שירותי רפואה כגון: ביקורי רופאים בבית הקשיש, הזעקת אמבולנס, מעקבי א.ק.ג לחולי לב וכן מתן עזרה ראשונה.
גם במקרה זה, חשוב לבחון האם הקשיש זקוק לשירותים רפואיים ספציפיים ואם כן, האם המוקד הרפואי עונה על הצרכים של הקשיש.

עלות התקנת לחצן מצוקה, הינה בעלות חד פעמית שעומדת על כ-100 שקלים.
בנוסף, יש לשלם דמי מנוי חודשיים עבור השירות של מוקד המצוקה. דמי המנוי עומדים על כ-70 שקלים בחודש, אך גובה התשלום משתנה בהתאם לשירותים אותם מעניק המוקד.

בעת חתימה על חוזה התחברות למוקד מצוקה, יש לקרוא היטב את פרטי החוזה ולשים דגש על האותיות הקטנות. שימו לב לשירותים שמעניקה החברה ועל תוספות התשלום הכרוכות ברכישת השירותים השונים.
עשו סקר שוק ובדקו חברות נוספות: מהם השירותים שהן מציעות, באיזה עלות, מהו המוניטין שלהן והאם יש לכם ממליצים על חברות אלו.

קשישים הזכאים לגמלת סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי, יכולים להמיר חלק משעות הסיעוד תמורת דמי המנוי החודשיים.

התקנת הלחצן תהיה על חשבון הקשיש, אך דמי המנוי החודשיים ישולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי. גם כאן יש לשים לב לחברה שעובדת עם המוסד לביטוח לאומי. מה בדיוק מכסה התשלום ומה השירותים המוצעים, במידה ואינכם מרוצים נסו לדרוש חברה אחרת או וותרו על שירותי החברה שמציע המוסד לביטוח לאומי ועשו מנוי על חברה חלופית בתשלום עצמאי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר