דיור מוגן – למי הוא מתאים?

דיור מוגן הוא מבנה אשר מורכב מדירות פרטיות בנות מספר חדרים משתנה, אשר מיועד למגורי קבע לאוכלוסיית גיל הזהב.

דיירי הדיור המוגן נהנים ממסגרת מגורים המספקת להם סביבת חיים בטוחה הכוללת שמירה 24 שעות ביממה, שירותים חברתיים ביניהם שפע חוגים, הרצאות, מופעי בידור, אולמות משחק, שירותי הסעדה, שירותי כביסה, שירותים רפואיים הכוללים רופא אחות ומרפאה, ברכה וחדר כושר ( לא בכל המקומות) ועוד.

הדיור המוגן מציע לכם מגוון יחידות אשר הפופולריות הינן שלושה סוגי דירות:  דירת שני חדרים דירת שלושה חדרים או דירות גן. יחידות דיור בנות חדר אחד כבר לא פופולריות ובבתים חדשים כבר לא נבנות. אפשרות נוספת היא יחידת דיור המתאימה לבני זוג שעוברים לגור במסגרת דיור מוגן.

כל יחידת דיור קטנה כגדולה, כוללת מקלחת ושירותים צמודים, מטבחון, ולעתים אף מרפסת פרטית ( תלוי במבנה ובסטנדרטים שלו). בכל מבנה קיים לובי מאובזר ומהודר הכולל דלפק שמירה למניעת כניסה של אורחים לא רצויים, פריצות וגנבות.

תכולת הדירות בדיור המוגן כוללת מטבח מאובזר הכולל ארונות כיריים ומקרר, מקלחון ולעתים אף חדר ארונות קטן. דיירי המקום יכולים לרהט את הדירה בהתאם לטעמם האישי וליהנות מאווירה ביתית. למקרי חירום רפואיים ובכלל קיים בכל יחידת דיור לחצן מצוקה המחובר למערכת תקשורת פנימית.

בכל מבנה של דיור מוגן קיימים אנשי צוות הכוללים אב בית, עובדת סוציאלית, אנשי תחזוקה שתפקידם לטפל בסוגי תקלות רבים, וכמובן עובדת סוציאלית בעלת תפקידים נרחבים.

דיור מוגן במגזר הפרטי, הציבורי וההתנדבותי

מסגרות הדיור מוגן השייכות למגזר הפרטי הן בעלות סטנדרטים גבוהים של איכות הן מבחינת המבנה והן מבחינת איכות השירותים הניתנים לדיירים. בארץ קיימות מספר רשתות פרטיות של דיור כאשר הגדולה מבניהן היא רשת משען שלה סניפים בערים רבות.

הדיור המוגן של המגזר הציבורי אף הוא בעל מבנים רבים ומחירו נמוך בהשוואה לממוסדות הפרטיים. נציין גם את מוסדות דיור מוגן השייכים לגופים וולנטרים המפעילים כ- 35 אחוזים מכלל יחידות הדיור בארץ. יחידות דיור אלו מופעלות באמצעות אגודות ציבוריות, וכדומה.

מסלולי תשלום עבור דיור מוגן

ישנם מספר מסלולי תשלום בדיור המוגן, כאשר נעשה בדרך כלל באמצעות תשלום חודשי הכולל תוספות בעבור שירותים מיוחדים. עבור תשלום חודשי זה מתווסף על פי רוב פיקדון בסכום קבוע אותו מפקידים הדיירים במעמד כניסתם לדירה.

דמי הפיקדון אמנם חד פעמיים, אך שיעורם גבוה. ידוע כי הפיקדון נוטה להישחק בין 2% ל3.5% לשנה כולל מע”מ, ובמקרים בהם דייר נפטר או שהופך לסיעודי יורשיו או הוא עצמו יכולים להחזיר את הדירה ולזכות בכספם בחזרה מינוס דמי השחיקה. יש לציין כי תנאי החזרת הפיקדון משתנים בהתאם למסגרת בה מתגוררים. מסלולי התשלום והן תנאים אחרים העומדים לזכות הדייר, מעוגנים במסגרת הסכם דיור מוגן, עליו חותמים שני הצדדים טרם המעבר לבית הדיור המוגן.

מסגרות דיור מוגן מובילות בארץ כוללות בין היתר את רשת משען, בית בכפר, אחוזת רובינשטיין, מגדלי אלישע, עד 120, מגדלי הים התיכון, פרוטיאה בכפר, גני שרונים ועוד.

השיקולים המרכזיים בבחירת מסגרת דיור מוגן הם רבים. בראשם, שירותי רפואה וסיעוד וכל הנוגע לתרבות הפנאי הכוללת  מגוון פעילויות חברתיות ופעילויות יצירה, והעשרת חיי החברה למבוגרים בודדים. בנוסף, שוקלים את קרבת המבנה לתחבורה ציבורית נוחה, קרבה למרכזי קניות ובילוי , איכות הדירה , רמת התחזוקה והניקיון ואיכות המזון המוצע.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

עלויות המחיה בבית אבות ובדיור מוגן: אילו שירותים מרכיבים את מחיר המחיה?

דיור מוגן בחיפה – מחפשים דיור מוגן בחיפה? הכנו לכם רשימה עם כל האפשרויות

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר