מכשירי שמיעה לטיפול בליקויי שמיעה

לקויות שמיעה בגיל הזהב

רבים מהקשישים החיים בישראל סובלים מלקות שמיעה ברמה כלשהי. מעל גיל שמונים, התופעה נפוצה כל-כך ש- 80% מבני גיל זה סובלים מהתופעה. הירידה בשמיעה היא חלק מתהליך ההזדקנות, בשל סיבות כמו הצטברות שעווה בתעלת השמיעה, דלקות וסיבות נוספות.

הירידה בשמיעה פוגעת בתחומי חיים רבים: מפגיעה בחיי החברה בשל קשיי התקשורת עם בני משפחה ועם חברים ועד פגיעה בחיי הפנאי בשל הקושי להאזין למוסיקה, להרצאות, לטלוויזיה ועוד.

בעוד לקויי שמיעה מלידה משתמשים בשפת הסימנים כתקשורת חלופית, לקשישים המאבדים את שמיעתם אין תחליף לשפה המדוברת ופעמים רבות הם חשים תסכול ודכאון ומוותרים בעצם על חיי חברה ועל תחומי עניין.

החיים עם לקות שמיעה

חשוב לזכור שאפשר לחיות עם ליקוי שמיעה, גם בגיל מאוחר. אם אתם מוצאים עצמכם מתקשים לנהל שיחות פנים אל פנים או בטלפון, מגבירים באופן קבוע את הטלוויזיה או הרדיו ומבקשים מאנשים סביבכם לחזור על דבריהם שוב ושוב, כדאי שתכירו בכך שכנראה אתם סובלים מירידה כלשהי בשמיעה ותגשו לאבחון שמיעה.

כיום השוק רווי במכשירי שמיעה מכל הסוגים והמינים וכדאי להתאמץ ולמצוא את המכשיר שיאפשר לכם אורח חיים תקין גם עם ליקוי השמיעה.

איך בוחרים מכשיר שמיעה?

כדי לדעת מהי מידת הפגיעה בשמיעה גשו למכון שמיעה מוסמך. במכוני השמיעה השונים נערכות בדיקות שמיעה בחדר מיוחד המנטרל רעשים מן החוץ. הבדיקות נערכות על ידי קלינאי תקשורת ובמהלכן מושמעים לנבדק צלילים שונים, לאוזן אחת בכל פעם. הנבדק מתבקש לסמן מתי הוא מבחין בצליל. בבדיקה נוספת הנבדק מתבקש לחזור על מלים שמושמעות בעוצמות קול שונות ולעתים נערכות בדיקות נוספות.

הבדיקה מסייעת באבחון רמת הפגיעה בשמיעה (ללקויות השמיעה דרגות שונות, הנעות מירידה של 16 דציבלים ועד 90 דציבלים בסף השמיעה), וכן בהתאמת עזרי שמיעה לפי הצרכים האינדיבידואלים של כל אחד ואחת.

כמובן שישנם הסדרים שונים עם קופות החולים לגבי אבחוני השמיעה, תוכלו לברר על כך במכון או בקופת החולים שלכם. למידע נוסף על זכאות למכשיר שמיעה וסוגים שונים באתר מכשירי שמיעה

מכשירי השמיעה משתנים בצורתם ובגודלם

ישנם מכשירים הממוקמים בתוך תעלת השמיעה , אחרים גלויים באופן חלקי, ישנם מכשירים המורכבים מאחורי האוזן וישנם מכשירי שמיעה גמישים. רוב מכוני השמיעה מציעים אבחוני שמיעה לצד מגוון רב של מכשירי שמיעה, כך שאפשר לבצע את שתי הפעולות במקום אחד.

פעמים רבות מכשיר השמיעה מעביר את קולות הסביבה בצורה שאינה זהה לשמיעה רגילה, ויש צורך לעבור מעין תהליך למידה לאופן השמיעה החדש באמצעות המכשיר. ההסתגלות למכשיר יכולה להיות קשה ולא נוחה, אך חשוב לעבור תקופה זו כדי שיהיה אפשר לחזור לתקשורת טובה עם הסביבה.

עזרי שמיעה נוספים

פרט למכשירי השמיעה, ישנן אפשרויות שונות שעומדות לפניכם כדי לשפר את חיי היום יום בדמות עזרים מיוחדים:

  • מכשיר הגברה לטלוויזיה – אוזניות שמחוברות למכשיר הטלוויזיה, מבודדות את רעשי המכשיר ומגבירות רק אותם.
  • מערכת FM – המיועדת להאזנה בתוך סביבה רועשת ומרובת קולות.
  • אטמי אוזניים – שיכולים להקל על השהייה בסביבה רועשת.
  • טלפון ללקויי שמיעה
  • שעון מעורר רוטט

אל תוותרו על חיי חברה ופנאי בשל ליקויי השמיעה. זכרו כי כשליש מהקשישים מעל גיל 65 סובלים בדיוק מאותה הבעיה. הגיעו לאבחון במכון שמיעה מוסמך, התייעצו עם קלינאי התקשורת לגבי הצרכים והרצונות שלכם, ותוכלו למצוא עזרי שמיעה מתאימים שישפרו את איכות השמיעה ויקלו על חייכם באופן ניכר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר