מניעת תאונות בבית

בגיל מבוגר, משתנים הרבה דברים שהיו תמיד מובנים מאליהם. בין היתר גם הנגישות והתנועה בבית הופכות מדבר בסיסי ופשוט לעסק מורכב, שדורש ארגון מיוחד.

יש לכך מספר סיבות:

  • ירידה בכושר התנועה, ביציבות ובשיווי המשקל
  • ירידה בחדות החושים כמו ראיה ושמיעה
  • סחרחורות וכאבי ראש שמופיעים יותר בתכיפות בגיל הזהב
  • השפעה מזיקה של תרופות כל אלה מבלי להתחשב בבעיות מיוחדות כמו נגישות לכסא גלגלים או להליכון. כיוון שגם תוצאות של נפילה או התנגשות עלולות להיות קשות יותר מאשר בגיל צעיר, בשל הרגישות לשברים והחשש מהתפתחות סיבוכים, תאונות בבית הופכות לגורם סיכון משמעותי שצריך להתחשב בו.

כללי בטיחות בבית:

אם אתם או קרוביכם הגעתם לגיל מבוגר, כדאי לבדוק אלמנטים שונים בבית ולהתאים אותם לצרכים המשתנים. באופן כללי, כדאי להתקין בבית מספר אמצעי בטיחות בסיסיים- גלאי עשן יכול למנוע שריפות מסוכנות וכדאי גם להתקין פעמון או טלפון אזעקה לשעת חירום. והנה עוד כמה טיפים:

א. חשמל- אסור שיהיו בבית חוטי חשמל או חיבורי חשמל חשופים. אם יש כבל חשוף כדאי להזמין חשמלאי מוסמך ולא לנסות לתקן אותו בכוחות עצמכם. חשוב להיזהר בפריסת כבלי החשמל והשימוש במכשירי החשמל. את כבלי החשמל יש להניח מאחורי או מתחת לרהיטים ולא במקום חשוף. אפשר גם להצמיד אותם אל הקירות באמצעות מסקינטייפ. כמובן שצריך להיזהר לא לגעת במכשירי חשמל כאשר אתם רטובים או יחפים.

ב. אש וגז– ישנם מקרים רבים של שריפות כתוצאה משימוש לא נכון בתנורים. אסור להשאיר תנור חימום מכל סוג שהוא דולק בשעות הלילה או כשהדירה ריקה. אם ברשותכם תנור גז, יש להשאיר חלון פתוח. חשוב לוודא שהתנור אינו מכוסה ושהוא מונח בצד ולא במקום שעלול להוות מכשול. כמובן שצריך להיזהר עם שמיכות, וילונות ושאר בדים.

ג. רהיטים–  כדי למנוע תאונות בבית, חשוב למנוע ככל האפשר פיזור מכשולים, במיוחד במעברים, בפתחי חדרים ובמסדרונות. כדאי לכסות פינות חדות של שולחנות או ארונות ולדאוג שהספות יהיו מספיק קשיחות כדי שתוכלו להתרומם מהן בקלות מרבית.

בנוסף, כדאי להתקין מנורות ולהקפיד להדליק אותן עם הכניסה לבית או לחדר, גם אם זה כרוך במעט בזבוז חשמל. אם יש בבית גרם מדרגות חשוב שיהיה מתג חשמל גם מתחתיו וגם מעליו כדי שלא תיאלצו לעבור אותו בחושך. כיוון ששטיחים נוטים להחליק, חשוב להדביק לרצפה שטיחים מסיבים ולסלק כל שטיח שמהווה גורם סיכון.

ד. חדר רחצה- כדאי לצייד את חדר האמבטיה במשטחים מחוספסים נגד החלקה- גם בתוך האמבטיה או המקלחת וגם על רצפת חדר הרחצה. כדאי להתקין מוטות אחיזה ולוודא את יציבותם ואם אתם סובלים מקשיי יציבה או מסחרחורות, חשוב גם להצטייד בשרפרף רחצה. כמובן שגם אם נשפכים מים או נוזל אחר על רצפת המטבח, חשוב לנקות את המפגע.

ה. חדר שינה– כדאי שיהיה על יד המיטה לחצן חירום, או לפחות טלפון זמין. רצוי שיהיה לידכם גם בקבוק מים, משקפיים רגילות או משקפי מולטיפוקל, מנורת לילה וכל דבר שימנע מכם קימות מיותרות. המזרון צריך להיות מתאים ברמת הנוקשות שלו ובגובהו לצרכים שלכם וחשוב להשקיע בהגבהה או ברכישת מזרון חדש באם צריך, כדי למנוע כאבי גב וקושי בקימה.

ו. אפסון– כדי להימנע מהתכופפויות, זחילות וטיפוסים ברחבי הבית, כדאי לאפסן את החפצים- בין אם מדובר בכלי מטבח, בבגדים או בכל דבר אחר- באזורים נגישים בארונות. חפצים שימושיים במיוחד כדאי לאפסן בגובה הברכיים ומעלה, ופריטים פחות שמישים ניתן לאפסן במגירות הגבוהות או הנמוכות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר