סיעוד בבית, עובדים זרים

החוק מאפשר כיום להעסיק עובדים זרים לצרכי סיעוד קשישים. עובדים זרים המועסקים בסיעוד חייבים ברישיון עבודה תקף. בכדי לקבל גמלת סיעוד בכסף אשר ניתן יהיה לשלם באמצעותה את עלות הטיפול יש לעמוד בתנאי חוק סיעוד המציין באופן מדויק מהן הקריטריונים שלפיהם מוגדר קשיש כסיעודי. על תנאי קבלת חוק סיעוד – באחד המאמרים הבאים.

תנאים להעסקת עובד זר

עובדים זרים המועסקים בסיעוד זכאים לגובה משכורת מינימום כפי שנהוג בישראל וכמו כן לתנאים נוספים. לעובדים זרים זכאות לכל התנאים המקובלים בחוקי העבודה.

את משכורתו של העובד הזר יש להעניק חודש בחודשו ולא יאוחר מה 9 לחודש. מכוון שהעובד נמצא אצל מעסיקו 24 שעות ביממה, נקבע בפסיקה כי יהיה זכאי לתשלום עבור שעות נוספות. יש לזכור כי העובדים הזרים לרוב מעדיפים את משכורתם בדולרים שכן הם אינם תושבי המדינה ושולחים את שכר עבודתם למדינות אחרות.

עובדים זרים המועסקים בסיעוד זכאים לחופשה שנתית. הם יכולים לנצל את ימי החופשה שלהם לאחר שמסתיימת שנת עבודה. במידה שאין להם רצון לצאת לחופשה הם יכולים לפדות את ימי החופשה ולקבל עבורם כסף.

העובדים הזרים זכאים ליום חופש שבועי – כל עובד זר זכאי ליום חופש שבועי . במידה שהחליט שלא לקחת את יום החופש המגיע לו , יש לשלם לו עבור יום זה.

עובדים זרים זכאים לדמי הבראה הכוללים 5 ימים שנתיים וכן לימי מחלה ( יום וחצי) עבור כל חודש עבודה. עובד זר זכאי אם כן לכ 18 ימי מחלה שנתיים.

עובדים זרים ברובם נוצרים וזכאים לקבל ימי חופש במועדי החגים שלהם. על ימי החגים הללו עליהם להודיע מראש ובכתב.

עבור העובדים זרים יש לשלם עבורם דמי ביטוח לאומי אשר תפקידם לכסות מקרים של הריון או חס וחלילה תאונות עבודה. בנוסף זכאים העובדים הזרים לפנסיה אך רק לאחר תקופת העסקה המוגדרת בחוק.

עובדים זרים וביטוח רפואי

יש לבטח רפואית את העובד הזר למשך כל תקופת העסקתו. בנוסף נהוג להעניק לעובד הסיעודי דמי כיס בסכום קבוע בהתאם למה שסוכם מראש.

האם ניתן לפטר עובד זר?

בודאי שכן. ניתן להביא להפסקת עבודה של עובד זר, אך יש לעשות כן בהתאם לתנאים הנהוגים בחוק ואם עבד יותר משנה , הרי שיש להעניק לו פיצויי פיטורין בגובה שכר עבודה של חודש.

תנאי מגורים

העובד הזר מתגורר בבית הקשיש, ויש לדאוג כי תנאי המחייה שלו יהיה הוגנים ואנושיים. יש לספק לו ארוחות ולדאוג למיטה נוחה וארון בגדים.

פיקוח על עבודת העובד הזר

זכינו ללמוד מהתקשורת על סדרת מקרים קשים בהם התרחשה התעללות בקשיש על ידי העובד הזר המטפל בו. אי לכך מומלץ מאד שהמשפחה המטפלת תבקר את הקשיש ביקורים תכופים כמה שניתן. בנוסף יש לבדוק מידי פעם את התנהגותו של הקשיש מבחינת כושר תפקוד, מצב רוחו, וכדומה, כמו כן יש לבדוק סימנים חשודים על גופו וכמובן לשאול אותו כיצד מתנהג אליו המטפל.

והיה כי התעורר חשד לתפקוד בלתי הולם מצד העובד הזר הרי שיש לשתף בכך את משרד הבריאות ורשויות הרווחה. ניתן להתקין בדירת הקשיש מצלמות נסתרות המתעדות את המתרחש, ובמקרה הצורך לתבוע בבית הדין.

תהליך בחירת עובד זר

את העובד הזר הסיעודי יש לבחור על-פי מוצאו, שפתו, השכלתו הרקע ממנו בא מקצועית ומשפחתית. תקשורת טובה יכולה להתקיים רק אם העובד בזר מדבר את שפתו של הקשיש.

יש לבדוק מספר חברות כח אדם המתמחות בנושאי עובדים זרים לסיעוד, ואף לבקש קורות חיים של מועמדים רלוונטיים. כמו כן, רצוי מאד לבקש מסמכים המעידים על בריאותו של העובד, לבקש תעודת יושר והוכחות לכך שלמד עברית בסיסית. במידה והנכם מעוניינים כי העובד הזר יטפל

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר