סיעוד – טיפול סיעודי

טיפול סיעודי מיועד לקשישים שאינן מסוגלים לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות כמו הליכה, לבישת בגדים, רחצה, ועוד.

המוסד לביטוח לאומי מאפשר קבלת גמלת סיעוד (חוק סיעוד) המאפשרת לקשיש להעסיק בביתו מטפל או מטפלת על-פי מספר שעות שנקבעו בזכאותו.

הטיפול הסיעודי כולל עזרה בהלבשה,  רחצה, ביצוע עבודות ניקיון, עריכת קניות , בישול, הוצאת הקשיש לטיול או סידורים וכיוצא בזה.

שירותי סיעוד פרטיים הכוללים אח או אחות. סיעוד כולל גם שירותים הניתנים על –ידי אחות סיעודית ומתבצעים באופן קבוע או זמני בביתו של הקשיש הזקוק לכך.

האחות או האח הסיעודיים יסייעו בפעולות השגרה וכן יעניקו השגחה וטיפול רפואיים במצבי החלמה מניתוח, יטפלו בפצעי לחץ, יבצעו הזרקת אינסולין במקרים של סוכרת, ייקחו דם שיש להעבירו לבדיקות, יטפלו בקטטר, ימרחו משחות ועוד.

קיימת זכאות במקרים מסוימים לקבל עזרה במימון הטיפול באופו חלקי או מלא באמצעות סוגי הביטוחים השונים הנענשים באופן פרטי או באמצעות קופות החולים. (פרטים על כך ניתן לקבל באתרים השונים של קופות השונים וכן בסניפים עצמם)

קבלת שירותי עזר סיעודיים

שירותי עזר סיעודיים הינם רפואיים וניתנים על –ידי מספר חברות המתמחות בכך. סוג טיפול סיעודי זה כולל הפעלות של ריפוי בעיסוק, טיפולים פיזיותראפיים, השגחה רפואית צמודה, פיקוח מקרוב על סוג הטיפול המוענק במוסדות או בבית, מתן תרופות ביצוע עיסויים רפואיים ועוד.

חברות סיעוד

בארץ קיים מספר גבוה של חברות המתמחות במתן שירותי סיעוד. החברות מספקות את שירותי הסיעוד בהתאם לחוק הסיעוד, מעניקות שירותי אחיות ושירותים אחרים בהתאם למורכבות המקרים. אם יש צורך להשתמש בשירותי אחת החברות יש לדאוג לקבלת אישור המעיד על קבלת גמלת סיעוד מאת המוסד לביטוח לאומי.

יש לציין כי כל החברות העוסקות בסיעוד – חוק סיעוד חייבות ברישיון תקף של משרד הבריאות. חברות אלו מחזיקות עובדים סוציאליים אשר מלווים את תהליך הסיעוד ומעניקים ייעוץ והכוונה למשפחות הקשיש.

סוג הטיפול הסיעודי נקבע על-ידי מורכבות המקרה הסיעודי. קיימים טיפולים סיעודיים 24 שעות המעניקים עזרה בניידות, רחצה, הלבשה, האכלה, מתן תרופות , החלפת מוצרי ספיגה וכלי מיטה, עבודות ניקיון פשוטות ועוד. את הטיפול האינטנסיבי הזה ניתן לקבל בבית הקשיש או בבית האבות בו הוא מתאכסן.

טיפול סיעודי פרטי יכול בין היתר לכלול השגחה צמודה וטיפול בעת אשפוז בבית חולים. על מנת לקבל את הטיפול הסיעודי המתאים ביותר, רצוי להיעזר תחילה בשירותי עובדת סוציאלית, אשר תפרוש בפני המתעניינים את קשת האפשרויות בהתאם לאילוצים שיוצגו בפניה.

בנוסף, ניתן לגלוש באינטרנט לאתרי חברות המתמחות במתן טיפול סיעודי. האתרים מכילים מידע אודות סוג הטיפולים בהן מעניקות, סוגי הביטוחים בהם ניתן להשתמש על מנת לכסות את העלויות באופן חלקי או מלא ועוד.

בכל מטפל או שיטת טיפול בה תבחרו חשוב לוודא שהמטפל סיים את לימודי הסיעוד ושהוא מוסמך לטפל. למידע בנושא לימודי סיעוד לחצו כאן.

בתי אבות סיעודיים

עבור קשישים סיעודיים קיימים מוסדות המהווים מסגרת מגורים. מסגרות אלו מעניקות טיפול סיעודי מלא הכולל סיוע בתפקודים בסיסיים וכן שירותי הסעדה לינה ותרבות פנאי. מוסדות סיעודיים אלו כוללים צוותים המורכבים מרופא, אחיות, צוותי תחזוקה, מעניקי טיפולים ועוד.

בתי אבות סיעודיים פועלים בכפוף לרישיון שניתן להם על-ידי משרד הבריאות ומשרד הרווחה. אם החלטתם להעביר את יקירכם למוסד סיעודי, רצוי שתערכו לפני כן מספר ביקורים במוסדות שונים על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר.

בנוסף, בתקדים משפטי שהתקבל בשנת 2013 נקבע כי מגורים בבית אבות, גם אם הוא כפוף לפיקוח של משרד הרווחה, אינם מונעים את הזכאות לגמלת סיעוד מביטוח לאומי באופן גורף.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר