קבלת קוד סיעודי – משרד הבריאות

האשפוז הסיעודי אינו כלול בסל הבריאות, כלומר אינו ממומן על ידי קופת חולים ולצערנו אנו עלולים להגיע למצב בו יקירנו זקוק לאשפוז סיעודי ואנו נתקשה לממן עבורו את השהות במוסד מסוג זה.

במקרה כזה ניתן לקבל סיוע מהמדינה המכונה "קוד". ה"קוד" הוא למעשה קבלת מימון חלקי או מלא מטעם משרד הבריאות  עבור אשפוז סיעודי בבית אבות סיעודי או בית מחלקה לתשושי נפש. הקוד ניתן בהתחשב במצב הכלכלי של הקשיש ומשפחתו כאשר הכניסה לבית אבות מותנית במקום פנוי במוסדות האשפוז הסיעודי המוכרים על ידי משרד הבריאות.

את הבקשה לקוד יכול להגיש כל בן משפחה של הקשיש וכן בית חולים ושירותי הרווחה. ההשתתפות של הקשיש עצמו או בני משפחתו בעלויות האשפוז נקבעת על פי היכולת הכלכלית של הקשיש, בן או בת הזוג וילדיו. מקורות המימון הן ההכנסות השוטפות, נכסי נדל"ן ונכסים כספיים וכן ביטוח סיעודי, במידה וישנו.

על מנת לקבל עזרה מלאה או חלקית של המדינה עבור הוצאות האשפוז יש לעמוד בתנאים הבאים:

  • מצבו הבריאותי של הקשיש– הקשיש צריך להיות מוגדר כחולה סיעודי או תשוש נפש. חולה סיעודי הינו אדם הסובל ממחלה שדורשת מעקב רפואי וכן הזקוק לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות כמו אכילה, רחצה, הליכה וכו'. תשוש נפש הינו אדם הסובל מהידרדרות מוחית הפוגעת בירידה הזיכרון, חשיבה הגיונית, התמצאות – כלומר מוגדר כחולה אלצהיימר, בעל דמנציה או סובל מפגיעה מוחית.
  • בקשה מנומקת וחוות דעת רפואית מתאימה– יש להציג את כל המסמכים העונים על דרישות משרד הבריאות והם: שאלון רפואי-סיעודי מלא ובו מפורטות כל מגבלותיו של הקשיש, חוות דעת רפואית מפורטת על מצבו הרפואי של הקשיש, דוח סוציאלי על מצבו של הקשיש, אישורי הכנסה וקצבאות ביטוח לאומי של הקשיש ובני משפחתו (בן או בת זוג וילדים) חתומים בידי עורך דין וכן התחייבות בני המשפחה לשאת בחלק מהוצאות האשפוז. חשוב לציין כי סכום השתתפות המשפחה מתחילה מסכום של כ700 ₪  ועלולה להגיע לסכום המלא עבור האשפוז. בנוסף, מתחייבת המשפחה לתשלום של שני חודשי האשפוז הראשונים מראש. ועדה של משרד הבריאות בוחנת את הצורך באשפוז כולל מבחינת המצב הסוציו אקונומי של הקשיש.
  • מקום פנוי בבית אבות סיעודי- לעיתים נוצר מצב בו מספר הפניות גדול ממספר המקומות במוסדות האשפוז הסיעודי המוכרים על ידי משרד הבריאות. לכן גם אם הקשיש נמצא זכאי לאשפוז יהיה עליו להמתין עד אשר יתפנה מקום. מספר ה"קודים" הפנויים משתנה בכל שנה בהתאם לתקציב שמעתדת הממשלה לנושא זה.

את הטפסים להגשת בקשה לקוד ניתן להוריד באתר משרד הבריאות, לצורך הכנתם יש להצטייד ב:

  • צילום תעודת הזהות והספח
  • שאלון מידע רפואי תפקוד הממולא בידי רופא
  • חוות דעת רפואית מפורטת מרופא
  • דוח אבחון סוציאלי מעובדת סוציאלית
  • אישורי הכנסה משלושת החודשים האחרונים
  • אישור על קצבאות מביטוח לאומי
  • תשלום בגובה שני חודשי אשפוז

במסגרת הטיפול באשפוז סיעודי, זכאי לקבל הקשיש את כל הנדרש לטיפולו. התשלום שמועבר למשרד הבריאות על ידי המשפחה הינו התשלום היחידי שמשולם בגין השהות במוסד והמוסד אינו יכול לבקש תוספת תשלום על שום שירות (פיזיותרפיה, תרופות וכו').

 

אולי יעניין אותך גם:

מבט על מחלקות סיעודיות בבתי אבות ומרכזי בדיור מוגן בארץ – מעלויות ועד מכלול השירותים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר