תזונה לגיל הזהב

בין אם נרצה להודות בכך ובין אם לאו, כל אחד מאיתנו מזדקן עם השנים, ולזקנה מצטרפות תופעות לוואי שונות כמו אובדן שיניים, עייפות, חילוף חומרים איטי, קושי בלעיסה, שימוש מוגבר בתרופות, עצירות, שינוי בתחושת הטעם והריח, קמטים, נשירת שיער, צרבת וכן הלאה. על מנת לחיות חיים בריאים, ארוכים ונמרצים עלינו להקפיד על מספר דברים: פעילות גופנית, חיי חברה תקינים ושמירה על תזונה נכונה המותאמת לגיל הזהב. במאמר זה נציין מספר כללים חשובים לתזונה נכונה בגיל הזהב, כאשר המטרה היא לבנות תוכנית אכילה המבוססת על שפע מרכיבים מזינים, בכמה שפחות קלוריות.

תזונה בגיל הזהב

תזונה בגיל הזהב הינה חיונית וחשובה לגוף. על מנת לחיות חיים בריאים, ארוכים ונמרצים עלינו להקפיד על מספר דברים: פעילות גופנית, חיי חברה תקינים ושמירה על תזונה נכונה המותאמת לגיל הזהב. במאמר זה נציין מספר כללים חשובים לתזונה נכונה בגיל הזהב, כאשר המטרה היא לבנות תוכנית אכילה המבוססת על שפע מרכיבים מזינים, בכמה שפחות קלוריות.

מספר קלוריות

חשוב לזכור, כי עם השנים, הגוף עובר לא מעט שינויים, חלה האטה בקצב חילוף החומרים בגוף ותדירות הפעילות הגופנית, מופחתת, אי לכך, יש לצמצם את כמות הקלוריות הממוצעת ולאכול ארוחות קטנות בתדירות גבוהה, קל וחומר כאשר מדובר באדם אשר נמצא במשקל עודף ונמצא בקבוצת סיכון למחלת הסכרת ומחלות לב.

חיזוק המערכת החיסונית

ישנם מספר ויטמינים אשר מחזקים את המערכת החיסונית ומסייעים לגוף להילחם במחלות הגיל השונות ואלו הם: ויטמין A ואבץ. ויטמין A נמצא במוצרי המזון הבאים: גזר, בטטה, ברוקולי, תרד, קישוא, מלון, אפרסק, חלב, וחלמון של ביצה. מקור האבץ: יוגורט, נבט חיטה, אגוזים. מחקרים מצאו, בנוסף, כי שום ובצל, יעילים אף הם לחיזוק המערכת החיסונית.

חיזוק העצם

המרכיב החשוב ביותר לחיזוק העצמות הוא הסידן, לכן, על מנת לשמור על בריאות השיניים ולמנוע אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן), חשוב לצרוך מזונות עשירים בסידן כמו: חלב, שומשום, יוגורט, טחינה, דגם עם עצמות, גרעינים, דגנים מלאים ושקדים. ויטמין נוסף יעיל לחיזוק העצם הוא ויטמין A.

צריכת ברזל

ברזל הוא ויטמין חשוב לקליטת חמצן, וליצירת המוגלובין בדם. מחסור בברזל עלול לגרום לאיבוד דם כרוני. מזונות עשירים בברזל הם: בשר, עוף, דגים, תרד ושעועית. ניתן להגביר את ספיגת הברזל על ידי אכילת מזונות עשירים בוויטמין C כגון: תפוזים, כרוב, תותים, אשכוליות, עגבניות, מלון וברוקולי.

שמירה על מערכת העצבים

ישנן מחלות רבות הקשורות הן לזקנה והן לפגיעה במערכת העצבים כמו: דמנציה, אלצהיימר ועוד. על מנת לחזק את תפקוד מערכת העצבים, מומלץ לצרוך מוצרים עשירים בוויטמין B12, ויטמין זה נמצא במוצרים שמקורם מן החי כמו בשר, עוף, כבד בקר, דגים ומוצרי חלב.

מערכת הדם והתאים

על מנת להימנע מלחץ דם גבוה, מומלץ לצרוך מזונות עשירים באשלגן. מקור האשלגן הוא בפירות וירקות כגון: בננות, אבוקדו פירות יבשים, קטניות והדרים. ויטמין B12, גם הוא, חיוני ליצירת דם בתאי העצם. לוויסות כמות הסוכר ורמת כולסטרול בדם תקינה, מומלץ לצרוך מזונות עשירים בסיבים תזונתיים כמו קמח מלא, פירות שלמים ודגנים.

הפחתת הסיכון לחלות במחלות לב

מחסור בוויטמין D עלול לגרום למחלות לב, יתר לחץ דם וסרטן. המקור העיקרי לוויטמין D הוא חשיפה לשמש. מומלץ גם לצרוך מזונות עשירים בחומצה פולית, אשר גם הם מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב. המקור העיקרי לחומצה פולית הוא בירקות כמו: תרד, לפת, חסה, קטניות ואפונה. אכילת דגים באופן קבוע, העשירים באומגה 3, מבטיחה גם היא הפחתה של הסיכון למחלות לב.

תוספי תזונה

חשוב לזכור כי ניתן לצבור ויטמינים ומינרלים רבים ממוצרי מזון העשירים בהם, בין אם מדובר במוצרים טבעיים, או בין אם מדובר במוצרים מסחריים כגון לחם עשוי מקמח מלא, או דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים וויטמינים אחרים. במידת הצורך, אך ורק בהמלצת רופא, ניתן לצרוך ויטמינים אלו ואחרים גם כתוספי תזונה.

חשוב לזכור, כי עודף ויטמינים עלול גם הוא לגרום למחלות ואי נעימויות. עודף סידן למשל, עלול לגרור לבחילות, אבנית בכליות, עצירות וחולשה, ועודף אשלגן בדם עלול גם הוא לגרום להקאות, בחילות ואולקוס. לכן, על מנת לשמור על בריאות תקינה, חשוב לצרוך את כלל מרכיבי המזון במידה סבירה ולא להפריז באכילה ממזון כזה או אחר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר