אחות פרטית בבית חולים

שירותי השגחה על ידי אחות פרטית בבית חולים ציבורי ניתנים באמצעות הביטוחים המשלימים השונים אותם מציעות קופות החולים. בכל קופה ישנם הסדרים אחרים לגבי קבלת החזרים כספיים בעבור שירותי ההשגחה של אחות פרטית. ההחזרים הכספיים נאמדים בסכומי כסף גבוהים יחסית.

אחות פרטית – מהות השירות

אחות פרטית בבית חולים משמשת בתור מטפלת סיעודית צמודה לחולה בשעות או בימים שלאחר הניתוח. האחות דואגת למלא אחר צרכיו הפיזיים של החולה כגון השגחה בלילה, קריאה לאחיות המחלקה, ליווי לשירותים, רחצה, דאגה לאוכל ולשתייה וכדומה.

אחות פרטית דואגת להתעדכן לגבי מצבו של החולים מפי הסגל הרפואי ותפקידה הוא לעדכן את בני המשפחה. שירות של אחות פרטית בבית חולים כדאי במיוחד עבור אנשים שעברו ניתוחים (קלים או מורכבים), כדי להקל עליהם את השהות ולאפשר להם החלמה מהירה יותר.

חשוב מאוד לתת דגש על נושא ההתאמה בין האחות לבין החולה, שכן אדם שמחלים מניתוח שרוי במצב רגיש, מבחינה פיזית ונפשית, ועל האחות להיות צמודה אליו כל הזמן. למען החלמה מהירה, חשוב שתהיה התאמה בין אופי האחות לאופי החולה ובין הידע המקצועי של האחות לסוג הניתוח שעבר החולה.

אחות פרטית בבית חולים – עלויות השירות

שירות שמוענק על ידי אחות פרטית אינו זול במיוחד והוא יכול לעלות בין 70 ל- 120 שקלים לשעה. מדובר בשירות משולב של השגחה וטיפול בחולה לצד טיפול סיעודי. אמנם השירות יקר, אך הביטוחים המשלימים של קופות החולים באים לקראת המבוטחים ומממנים חלק מהעלות או מעניקים החזרים כספיים, הכול תלוי בסוג הביטוחים.

החזר ומימון מקופות החולים

קופות החולים מודעות לחשיבות הרבה שבשירות של אחות פרטית בבית חולים ולכן הביטוחים המשלימים מעניקים החזרים כספיים משמעותיים עבור עלות השירות. באופן כללי, קופות החולים מתנות את המימון או את ההחזר בכמה דברים, כגון היות האחות הפרטית אחות מוסמכת, השתייכות לאחד מהביטוחים המשלימים וכדומה.

כמו כן, קופות החולים מקציבות את סכומי ההחזרים הכספיים ומגבילות אותם לכל יום שבו מאושפז החולה בבית החולים, וגם מספר ימי האשפוז מוגבלים. על פי רוב, קופות החולים מממנות בין 75% ל-85% לצורך מימון אחות פרטית (הסכומים משתנים מעת לעת), כאשר התקופה בה השירות ממומן נעה בין שמונה ימים ל-20 ימים, תלוי במדיניות של קופה וקופה. ההחזר הכספי אותו נותנות קופות החולים ניתן כנגד קבלה, חשבונית מס ומסמכים רפואיים מבית החולים בו נותח ואושפז החולה.

  • ביטוח מושלם של "הכללית" מממן 85% מסכום השירות, כאשר הסכום המקסימלי להחזר עומד על 387 שקלים בעבור כל יום אשפוז עד לעשרה ימי אשפוז אחרי ניתוח.
  • ביטוח "מגן זהב" של קופת חולים "מכבי" מחזיר סכום כסף של עד 500 שקלים בעבור כל יום אשפוז אחרי ניתוח, אך לא מעבר לשמונה ימים. קופת חולים "מכבי" מקצה תקרה שנתית להחזרים כספיים בגין הוצאות על אחות פרטית בבית חולים, למקרים בהם חולה עובר יותר מניתוח אחד בשנה. תקרה שנתית זו עומדת על 7,347 שקלים.
  • ביטוח משלים "לאומית זהב" של קופת חולים "לאומית" מממן באופן משמעותי את השירות של אחיות פרטיות לאחר ניתוח ומחזיר לחולה את רוב הסכום לכל יום אשפוז עד לעשרה ימים או עד 20 ימים, תלוי בסוג הביטוח.
  • הביטוחים המשלימים של קופת חולים "מאוחדת" גם הם מחזירים סכום מכובד בעבור עלות השירות של אחות פרטית בבית חולים ציבורי והם מגבילים את ההחזר לשמונה ימי אשפוז.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר