5 אפליקציות שימושיות לבני הגיל השלישי

אפליקציות לבני גיל הזהבפעם, הדעה הרווחת הייתה שהשימוש של בני הגיל השלישי בטלפונים הוא מצומצם, על אחת כמה וכמה טלפונים חכמים. מאז, למרבה השמחה, השתנו הרבה מאד דברים. מבוגרים החלו לגלות את יתרונות הטלפונים החכמים ולאמץ לחיקם את הטכנולוגיה החדשה.

בד בבד עם השינוי הזה, גדל מספר האפשרויות עבור משתמשי הסמארטפון המבוגרים יותר: החל ממכשירים ייעודיים (עם מקשים גדולים, למשל) ועד לאפליקציות המיועדות בעיקר או רק עבורם.

במאמר הנוכחי, נסקור חמש אפליקציות יעילות ושימושיות עבור בני הגיל השלישי המחזיקים בטלפון חכם, אפליקציות שיוכלו להקל לא רק על השימוש במכשיר מבחינתם אלא גם על חייהם כמכלול.

Big Launcher

Big Laucnher היא אפליקציה שמיועדת "להפוך" מכשירי טלפון סלולרי "רגילים" לכאלה המותאמים לבני גיל הזהב. האפליקציה מבצעת עבורם דבר חשוב מאד – מגדילה (ברמת הממשק) את כפתורי המכשיר. האפליקציה מביאה להגדלת הטקסט, הופכת את האייקונים לצבעוניים ולברורים יותר ובכך למעשה מקלה על השימוש.

כך מבוגרים הסובלים מבעיות ראייה יוכלו לראות טוב יותר על מה הם לוחצים ולהימנע מלחיצות מיותרות שפוגעות בפונקציונליות המכשיר עבורם. האפליקציה משנה את ממשק המכשיר במידה ניכרת, למשל מבחינת קיצורי הדרך שההגעה אליהם הופכת למהירה ולפשוטה יותר באמצעותה. היא יוצרת מסך בית חדש, מפשטת את היסטוריית השיחות של המכשיר, מציגה את ההתראות על גבי מסך מלא, מסתירה יישומים שאינם רצויים על ידי המשתמש ועוד.

חידוש משמעותי אחר של האפליקציה הוא האפשרות לשלוט עליה ועל ממשק הטלפון באמצעות מקלדת חומרה, או אפילו הממשק של כיסא הגלגלים Tecla.

Dragon Dictation

Dragon Dictation היא אפליקציה שיכולה להיות מועילה עבור כל אחד מאיתנו, אבל נראה שבעיקר עבור המבוגרים. זוהי אפליקציה שמאפשרת להכתיב הודעות SMS או דואר אלקטרוני באמצעות הדיבור, כולל בשפה העברית. המפתחים טוענים שהאפליקציה הזו עובדת מהר במאות אחוזים ביחס להקלדה של הטקסט במקלדת, ולכן היא תקל על מבוגרים המתקשים בכך עקב בעיות בראייה, דלקות פרקים וכן לאה. עם זאת, יש לציין שמשתמשים רבים טוענים שהם לא הצליחו להשתמש באפליקציה כראוי ושהיא לא היציבה ביותר שיש. בנוסף, בבדיקה שערכנו נראה שאחוזי ההצלחה שלה ב"כתיבה" נכונה של מילים שנאמרו רחוקה מלהיות מושלמת.

GlassesOff

האפליקציה הבאה לוקחת על עצמה רעיון שנראה יומרני עד בלתי אפשרי: לשפר את הראייה שלנו (והרי ידוע שמבוגרים רבים סובלים מהיחלשות הראייה שלהם עם השנים). האפליקציה מנסה לשפר את תפקוד המוח, מבחינת היכולת שלו לעבד תמונות, כאשר באמצעות תקופת "אימונים" הנמשכת חודשיים וביצוע תרגילים שונים אפשר להגשים את היעד. לא בטוח שזה יהיה פשוט לעמוד בדרישות שלה, וגם לא עד כמה זה באמת יעבוד בכל אחד מהמקרים, אבל לדעתנו שווה לנסות.

Memory Tasks for Eldery

האפליקציה הבאה מיועדת גם היא לאמן את האדם המבוגר על מנת לשפר את היכולות שלו, במקרה הזה בכל הנוגע לזיכרון שלו, לחלוקת הקשב, ליכולת התגובה ולעיבוד הקוגנטיבי. היא מבוססת על יצירת תוכנית אימונים ופתרון תרגילים שונים, שנועד לתרגל את התכונות והמיומנויות אשר נחלשות לרוב באופן כמעט טבעי עם השנים. גם התעסוקה שהאפליקציה מביאה לאדם המבוגר ראויה לציון, אם כי יש להדגיש שמספר התרגילים בה מוגבל באופן יחסי.

לחצן מצוקה

האפליקציה הישראלית הבאה עשויה להציל חיים. זוהי אפליקציה שמשתמשיה יכולים ליצור באמצעותה קשר עם שירות החירום וההצלה, בלחיצת כפתור על לחצן המצוקה פשוטה ובהליך מהיר יותר מאשר יצירת קשר עם אותם גורמים בשיטה ה"מסורתית". האפליקציה גם מאפשרת להכניס מראש מספרי טלפון עימם ניתן יהיה ליצור קשר במקרי חירום, למשל של בן משפחה. יש בנמצא מספר אפליקציות נוספות הפועלות על אותו רעיון, למשל אפליקציית ריפורטי שהושקה לאחרונה (פיתוח ישראלי גם כן).

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר