ביטוח סיעודי – מי צריך את זה?

אנשים רבים מעדיפים כלל לא לחשוב על היום בו יתקשו בביצוע פעולות שכיום נראות לנו ממש קלות ובסיסיות. אנו רגילים לראות ברחוב וגם להכיר אנשים מבוגרים וקשישים הנזקקים לסיוע בפעולות יום יום ובפעולות בסיסיות כמו אכילה, רחצה וכדומה.

חלקנו אף התנסינו בעבר בסיוע לקרוב משפחה קשיש כמו סבא או סבתא בפעולות השוטפות, אבל מה עושים כאשר אין בני משפחה שיכולים לסייע לנו בעת זקנה או עקב נכות, או שבני המשפחה לא מסוגלים לסייע לקשיש באופן שוטף עקב עיסוקיהם.

שבירת המוסכמות – דווקא לא לקשישים

ביטוח סיעודי נועד לכל מקרה בו אדם נזקק לסיוע בביצוע פעולות בסיסיות בין עם עקב זקנה ובין אם לאחר ניתוח, תאונה, מחלה וכדומה.

ביטוח סיעודי הוא למעשה כמו כל ביטוח אחר בו אדם משלם סכום קבוע מדי חודש לחברת ביטוח, על מנת להבטיח שזו תספק סיוע למתן טיפול סיעודי במידת הצורך. כאשר שוקלים את האפשרות לעשות ביטוח סיעודי, חשוב לבדוק האם למשפחה או לקשיש יהיו האמצעים לממן טיפול סיעודי של מטפל או במוסד סיעודי בעצמם כאשר יזדקקו לכך. כמובן שצריך גם לשקול האם יהיה ניתן לעמוד בהוצאות החודשיות לתשלום לביטוח ולכן יש לבחור את הביטוח המתאים ביותר.

למעשה כמעט בכל גיל ניתן לרכוש ביטוח סיעודי, המיועד לכל מקרה בו נקלע למצב גופני המצריך סיוע וטיפול, מכל סיבה שהיא. כיום קיים מספר לא קטן של אנשים צעירים הנזקקים לעזרה סיעודית. ביטוח סיעודי מאפשר לאדם הנזקק לעזרה, בייחוד אם מדובר בקשיש, לחיות בכבוד ובדרך כלל עזרה כזו גם מאריכה את תוחלת החיים. ביטוח סיעודי רוכשים בנוסף לביטוח הבסיסי הניתן לנו על ידי קופת החולים בה אנו מטופלים. ישנה גם אפשרות לרכוש ביטוח סיעודי אצל חברה פרטית.

לא חושבים עכשיו – משלמים אחר כך

אנשים רבים שלא רכשו ביטוח סיעודי מוצאים עצמם נזקקים לסיוע בתפקוד יום יומי, כאשר התמיכה שהם מקבלים פשוט אינה מספיקה. גם אלו שרוכשים ביטוחים מתקדמים מאוד בקופות החולים ימצאו כי קופות החולים לא מכסות את כלל ההוצאות הדרושות לטיפול סיעודי, שמגיעות בדרך כלל לאלפי שקלים בחודש. הדרך להבטיח כי משפחה תוכל לכסות את הוצאות הטיפול הסיעודי, בין אם טיפול של עובד בביתו של המטופל ובין אם טיפול במוסד מתאים, היא על ידי רכישה של ביטוח סיעודי בנוסף לביטוח בריאות.

למידע רב ומקיף בנושא מומלץ להכנס לפורטל ביטוח סיעודי

כדאי לא לחכות לרגע בו כבר מתחילים להזדקק לעזרה אלא לדאוג לביטוח סיעודי בשלב מוקדם יחסית, מתוך ראייה לעתיד. אדם המצטרף לביטוח סיעודי ישלם בהתאם לגילו והמחיר יישאר קבוע ללא שינוי למשך כל תקופת הזמן בה יישאר אותו אדם בביטוח. ישנו הבדל במחיר בין פוליסות ביטוח של גברים ונשים אך גם במקרה של נשים, המחיר נקבע על פי גיל ההצטרפות. חשוב להבין כי ביטוח סיעודי הוא ביטוח לכל החיים והוא אינו מונע רכישה של ביטוחים נוספים במקביל.

במאמר הבא בנושא זה נדון במאפיינים המיוחדים של ביטוח סיעודי – מתי ביטוח זה נכנס לתוקף, סוגי הסיוע שניתן לקבל, באיזה מצבים ניתן להפעיל את הביטוח ועוד.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר