בית אבות לחולי אלצהיימר

מחלת אלצהיימר הינה מחלה חשוכת מרפא הפוגעת בכ- 10% מאוכלוסיית הקשישים. עקב ניוון הדרגתי של תאי המוח, נפגע התפקוד הקוגניטיבי של החולה, דבר המתבטא בירידה בכישורים המנטאליים כגון זיכרון, התמצאות בזמן ומרחב ויכולת חשיבה בהירה. בשלביה המתקדמים של המחלה, זקוק החולה להשגחה וטיפול אינטנסיביים ובמידה והמסגרת הביתית אינה מאפשרת תנאים אלה, מומלץ להעבירו לבית אבות לחולי אלצהיימר.

בית האבות לחולי אלצהיימר מספק פתרון דיור והשגחה של 24 שעות וכן טיפול רפואי ופסיכוגריאטרי עבור חולי אלצהיימר.

הצוות הרפואי בבית אבות לחולי אלצהיימר

הצוות הרפואי כולל רופא האחראי על בריאותם הכללית של הדיירים וכן פסיכוגריאטר אשר מתמקד בתפקוד המנטאלי, הקוגניטיבי והרגשי של החולה, מתאים את מינוני התרופות וממליץ על טיפולים להקלת המצב.

המלצות הפסיכוגריאטר כוללות גם טיפולים של פעילות פיסית, כגון תנועה ופיזיותרפיה, גם פעילות מנטאלית, כגון תנועה ופתירת תשבצים והן המלצות המציעות הקלה על המצב הרגשי, כגון טיול בחצר או שיחה עם עובדת סוציאלית. למרות שהתקדמות האלצהיימר אינה הפיכה, לעיתים קרובות ניתן להשיג הקלה והאטה בהתקדמות זו בעזרת טיפול מתאים.

במחלקת חולי האלצהיימר ישנו צוות סיעוד אשר מיומן לטפל במקרים של שיטיון, התקפי זעם וחוסר שיתוף פעולה בביצוע פעולות היום יום. מכיוון שהדירים במחלקות נמצאים בשלבי מחלה שונים, קיימת התייחסות פרטנית עבור כל מטופל בהתאם למצבו.

למשל, עבור דיירים פעלתנים אשר עלולים לברוח, קיימת השגחה רבה יותר מאשר עבור דיירים המכונסים בעצמם ומתקשים בהליכה.

מחלקות בבית אבות לחולי אלצהיימר

המחלקות בבית החולים לחולי האלצהיימר הינן סגורות ומאורגנות על פי הצרכים המיוחדים של הדיירים כאשר כל יחידה  כוללת חצר מאובטחת בה ניתן להלך ולהחליף אוירה. החדרים במחלקות כוללים מיטה, ארונית, חפצים אישיים וטלוויזיה. על פי רוב, מתגוררים בכל חדר שני דיירים.

על מנת ליצור הוואי חברתי ולהתאים את רמת הפעילויות לדיירים, במרבית בתי האבות לחולי האלצהיימר מופרדות המחלקות על פי שלבי המחלה. הדיירים הנמצאים בשלביה המוקדמים של הדמנציה, מופרדים מהדיירים הפחות מתקשרים כאשר לעיתים, אף בתוך המחלקה קיימת הפרדה בזמן הארוחות והפעילויות על פי רמות התפקוד השונות.

חוגים ופעילויות

הפעילויות בבית האבות לחולי האלצהיימר רבות ומגוונות וכוללת הפעלות תנועה כגון ריקוד, יוגה וספורט, חוגי יצירה כגון ציור ופיסול, וכן כתיבה, פתירת תשבצים ושירה בציבור. על פי המלצות הפסיכוגריאטריה, יש לשלב בפעילויות אלה אפילו חולים הנמצאים בשלבי דמנציה מתקדמים.

מחירים ועליויות

המחירים החודשים  בבית האבות לחולי אלצהיימר נעים בין 9,500 שקלים ל- 20,000 שקלים. כאשר ההבדלים נובעים מגודל המחלקות ורמת המבנה והתחזוקה של בתי האבות. כמו כן, ניתן לממן את השהות בבית האבות לחולי אלצהיימר בעזרת סיוע מהמדינה. לצורך כך, יש לפנות לבקשת קוד בית אבות סיעודי, הממומן בהשתתפות משרד הבריאות וכן לבחור בבית אבות אשר עובד עם הסדר זה.

שיקולים בבחירת בית האבות

בזמן הסיור במקום יש לבחון את גודל החדרים, הניקיון במחלקה, את אופן הגשת האוכל וכן את מידת השירותיות של הצוות הרפואי והטיפולי. כמו כן, חשוב להכיר את מנהל המקום ולהתרשם מהאופן בו הוא מתייחס לבקשות מיוחדות ומגלה שקיפות כלפי המשפחה.

במקרים בהם קיימת מגבלת תקציב, יש לקחת בחשבון את שלבי הדמנציה של החולה. עבור חולה הנמצא בשלביה הראשונים של המחלה ומבין כי עבר מביתו אל בית האבות, חשוב לקחת בחשבון את מידת התחזוקה, גודל החדרים ורמת המקום. במקרים בהם החולה אינו מתמצא בזמן ומרחב, ניתן להסתפק במקום צנוע המעניק טיפול טוב ומסור.

 קראו עוד:

טיפול בקסדה מגנטית לפרקינסון ואלצהיימר

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר