בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי מיועד לקשישים המוגדרים סיעודיים. אבחנת מצב סיעודי של הקשיש מבוצעת על ידי צוות מקצועי. קשיש סיעודי הוא אדם שאינו מסוגל לבצע פעולות בסיסיות כמו הליכה, קימה, אכילה, עשיית צרכים לבישה ופשיטת בגדים ועוד. בתי אבות סיעודיים מסוגלים להעניק טיפול מקיף הנמשך 24 שעות.

בית אבות סיעודי נותן מענה רפואי עם התמחות גריאטרית לקשישים סיעודיים ולקשישים תשושי נפש שאינם מסוגלים לבצע פעולות המערבות קוגניציה כמו דיבור.

קשישים בבתי אבות סיעודיים נהנים מטיפול צמוד ועזרה בכל הקשור ללבישת בגדים, רחצה, האכלה, החתלה ( במקרים בהם הקשישים אינם שולטים בעשיית הצרכים), צוות המקום דואג שיקבלו את כל התרופות הנחוצות להם על בסיס יומי ומעניק טיפול רפואי במצבים של מחלות קלות.

בנוסף, מעניקים בתי האבות הסיעודיים שירותי פיזיותראפיה, פעילויות שיקום לאנשים שעברו ניתוחים או סבלו משברים בחלקי גוף שונים. בית אבות סיעודי כולל רופא כחלק מהמחלקה ותמיכה של אחיות בכל שעות היום ואף ליווי ותמיכה של עובד או עובדת סוציאלית.

בתי אבות סיעודיים מתאימים אם כן לקשישים הסובלים מבעיות פיזיות חמורות אם בצורת מחלות כרוניות, נכויות שונות או לסובלים מבעיות קוגניטיביות המונעות מהם  שיחה צלולה ולהעיד על רצונותיהם.

מבחינה רפואית מעניקים בתי האבות הסיעודיים טיפול עבור אנשים הזקוקים לעירויים על בסיס קבוע, קבלת תרופות וזריקות  והאכלה באמצעות זונדה.

צוות האחים והאחיות  עורכים בדיקות דם תקופתיות, מנהלים מעקב אחר מצב לחץ הדם , רוכשים תרופות באמצעות קופות החולים, מעניקים טיפול יומי בחולי סוכרת, דואגים למכשירי עזר ובמקומות מסוימים אף מבצעים טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור סיני.

בתי אבות סיעודיים בתמורה לתשלום נוסף יעניקו לדיירים , ליווי לבתי חולים, טיולים אישיים, ליויי צמוד לאירועים שמחוץ לבית האבות, טיפולי רפלקסולוגיה, שירותי ספרות הכוללים צביעת שיער וביצוע תספורת, שירותי מניקור ופדיקור החיוניים כל כך לשמירה על כפות רגליים וידיים  ועוד.

בית אבות סיעודי אינו מתפקד רק באופן רפואי, אלא דואג גם לנפשו של הדייר וכולל פעילויות המספקות לו תעסוקה ופעילויות העשרה- כל אלו על מנת להעניק לדיירים חוויית חיים שלמה. מערכת חוגים ענפה כוללת חוגי יצירה כמו ציור, תפירה, סריגה ופיסול, חוגי תנועה, פעילות של האזנה למוסיקה בלויי כלי נגינה ושירה של מנחה, פעילויות טבע הכוללות גינון, יצירה בחומרי טבע ועוד.

התעמלות גם היא בעלת חשיבות עליונה וניתנת לקשישים המסוגלים לקיימה. ההתעמלות כוללת תרגילים עם חישוקים, רצועות גומי ואביזרים אחרים , הכל על מנת לנהל פעילות שרירים קבועה החשובה כל כך לבריאות ולהרגשה הכללית. בלובי בתי האבות קיימת אפשרות לצפות בטלוויזיה ולקבל משקאות חמים וקרים.

קיימים שלושה סוגי מוסדות סיעודיים המצויים בבעלויות שונות: בתי אבות סיעודיים ממשלתיים שהם בבעלות משרד הבריאות, בתי אבות ציבוריים אשר מנוהלים באמצעות עמותות ללא כוונות רווח ובתי אבות פרטיים הנמצאים בבעלות של חברה בע”מ.

כל בתי אבות סיעודיים מחויבים ברישיון תקף מטעם משרד הבריאות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר