בריחת סידן – אוסטיאופורוזיס

מהי תופעה של בריחת סידן? מה גורם לבריחת סידן? מי נמצא בסיכון גבוה לחלות בבריחת סידן? איך מאבחנים, מטפלים ומונעים הופעה של בריחת סידן? הכול במאמר שלפניכם.

בריחת סידן המזוהה בלועזית עם השם אוסטיאופורוזיס, היא מחלה אשר גורמת לדילול במבנה העצמות, מה שמוביל להיחלשות העצמות בגוף עד כדי שבירתן.

הזנחה בטיפול בבעיית בריחת סידן עלולה לגרום להופעת סיבוכים ופגיעה בתפקוד מרבית מערכות הגוף ופעילותן. אצל הסובלים מבריחת סידן, כל נפילה או תזוזה פשוטה לכאורה עלולה להוביל לשברים מורכבים וקשים בכל חלקי הגוף.

בעיית בריחת סידן לא מאותת לחולה בה באמצעות סימפטומים מיוחדים. מדובר במחלה שמחייבת בדיקה אצל רופא על מנת לאבחן אותה ולטפל בה מוקדם ככל שניתן.

בריחת סידן – קבוצות סיכון

הגיל מהווה גורם מכריע כשמדובר בבעיית בריחת סידן. ככול שמתבגרים כך תהליך פירוק העצמות מואץ ותהליך בניית העצם הופך איטי יותר.

בריחת סידן מופיעה גם אצל נשים וגם אצל גברים, אם כי נשים נוטות לסבול מבעיה של בריחת סידן יותר מאשר גברים, בעיקר לאחר גיל הבלות בסמוך להפסקת הווסת – מגיל 50 ומעלה. אצל גברים בריחת סידן מופיעה מגיל 60 ואילך.

בריחת סידן – הגורמים למחלה

ישנם כל מיני גורמים אפשריים להופעה של בריחת סידן והחמרתה. הגורמים העיקריים להיווצרות בריחת סידן הם חוסרים בסידן ובוויטמין D:

סידן – הסידן נקלט בגוף דרך המזונות שאנו צורכים. אדם שאינו צורך מזונות עשירים בסידן (מוצרי חלב, טחינה, שומשום) נמצא בסיכון גבוה לסבול מחוסר סידן בגוף. צריכת סידן מגיל קטן יכולה לסייע במניעת בריחת סידן בגילאים בוגרים יותר.

ויטמין D – נוצר בגוף באמצעות חשיפה לשמש. ויטמין D עוזר בקליטת הסידן בגוף ואגירתו. חשיפה של רבע שעה ביום לשמש מספקת לגוף כמות ויטמין D הדרושה לו לקליטת סידן בגוף. מאחר שההיחשפות לשמש עלולה להיות מסוכנת והרסנית, יש להיחשף לשמש בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

קיימים גורמים נוספים אשר עלולים לגרום לבריחת סידן ואינם בהכרח קשורים לגיל המעבר. בין הגורמים: פעילות יתר של בלוטת התריס, נטילת תרופות המורכבות מסטרואידים, היעדר מחזור חודשי, אנורקסיה, נטייה גנטית, רזון ותת משקל.

בריחת סידן – אבחון

אבחון של בריחת סידן נעשה באמצעות צילום רנטגן, או על ידי בדיקה ממוחשבת הבודקת את דחיסות העצמות.
הבדיקות הללו מאפשרות לבחון התדרדרות בדחיסות העצם, המהווה סימפטום המצביע על בעיה של בריחת סידן.

בריחת סידן – אפשרויות טיפול ומניעה

קיימות כל מיני אפשרויות להקדים תרופה למכה ולמנוע הופעה של בריחת סידן, וכן, שיטות אשר מונעות את התדרדרות המחלה לאחר גילויה:

1. תפריט תזונה – תפריט תזונה בריא הוא כזה אשר מכיל את כל אבות המזון. בתפריט התזונה יש לכלול אכילת מוצרים עשירים בסידן – מוצרי חלב, טחינה וכדומה. אנשים אשר סובלים מרגישות למוצרי חלב יכולים לצרוך סידן בצורת תוספי תזונה. שילוב של סידן בתפריט התזונה הוא חשוב מאד, אך חשוב לציין כי יש להימנע מצריכה מוגזמת של סידן אשר עלולה לגרום לאבנים בכליות.

2. טיפול תרופתי – לסובלים מבריחת סידן ניתנות תרופות אשר מאזנות את תהליכי הפירוק והבנייה של העצמות בגוף ובכך מפחיתות את הסיכוי לשברים.

3. חשיפה מבוקרת לשמש – 15-20 דקות בכל יום, בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחה"צ המאוחרות לקליטת ויטמין D.

4. פעילות גופנית ישנם כל מיני תרגילי התעמלות ומתיחות אשר עוזרים לחיזוק העצמות בגוף.

5. התאמת הסביבה ומכשור מתאים – כדי לצמצם סיכויים לנפילות של חולה בבריחת סידן, יש להתאים את הסביבה כך שתהיה יציבה ונוחה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר