גמלת סיעוד בכסף

לפעמים, קשה לנו לקבל דווקא את העובדות המובנות מאליהן, כמו התפקוד שלנו, למשל. אנחנו מנסים להגיד לעצמנו (ולאחרים) שהכול בסדר איתנו ושאנחנו יכולים לדאוג לעצמנו לבד. לפעמים זה נכון, לעומת זאת, הרבה פעמים התמונה הפוכה לגמרי: עם השנים, יכולת התפקוד שלנו יורדת בהדרגה, כך שכל פעולה יום יומית, בסיסית ככל שתהיה הופכת למסובכת.

במצב זה, כמובן, אחד הפתרונות המרכזיים הוא שימוש בשירותיו של עובד סיעודי. כל מי שאחד ממכריו הגיע לשלב זה של חייו יוכל להצביע על הנוהל: פנייה למוסד הביטוח הלאומי בבקשה לגמלת סיעוד, ותיווך בלתי נמנע בין המשרד לחברות הסיעוד, אשר מספקות לקשיש את העובד.

במהלך שנת 2010  חל השינוי, וזאת בדמותו של ניסוי שביצע משרד הביטוח הלאומי, במסגרתו גמלת סיעוד מועברת ישירות לחשבון הבנק של הפונה. התקווה היא שכך התהליך יהיה יעיל יותר, גמיש יותר וזול יותר (הרי נחסכים דמי הטיפול). האם הניסוי הזה עתיד לצבור הצלחה? רק הזמן יגיד.

ניסוי מתן גמלת סיעוד בכסף

ניסוי מתן גמלת סיעוד בכסף נערך במהלך שנת 2010 בסניפים הביטוח הלאומי במספר ערים בכל רחבי הארץ, ביניהן ירושלים, נהריה, חולון, עכו, בני ברק, רמת גן, אשדוד, אשקלון, שדרות- והרשימה עוד ארוכה (ניתן לצפות בה באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי).

במהלך הניסוי, מגיע הקשיש (או מי מטעמו) אל סניף הביטוח הלאומי הקרוב לביתו- בתנאי שהאחרון נמצא ברשימה המעניקה שירות מסוג זה. לקשיש ניתנים טפסי מילוי לבקשה להעביר את קצבת הסיעוד ישירות אל חשבון הבנק שלו.

כמובן שלא כל מגישי הבקשה זוכים לאישורה. מהם, אם כן, הגורמים המסייעים לקשיש לקבל את השירות?

הקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד בכסף

הגורם הראשון אשר משפיע על קבלת הקצבה הוא, כמובן, מקום המגורים של הקשיש. נדרש שהוא יתגורר בתחום השיפוט של סניף הביטוח הלאומי אליו הגיע ויהיה תחת חסותו.

בהנחה שמבקש הבקשה עומד בתנאי התחלתי זה, נלקחים בחשבון מספר גורמים הנוגעים אליו- ובעיקר מצבו הבריאותי, יכולת הפעולה שלו והסיוע האפשרי של גורמים אחרים. נדרש שקצבת הסיעוד שתאושר עבור הקשיש תהיה בין 150% ל-168%, אם כי במקרים חריגים גם דרגות שונות של קצבה מקנות את גמלת הסיעוד.

מטפל ישראלי או עובד זר?

גורם נוסף אשר משפיע על ההחלטה הוא בחירת המטפל הסיעודי אותו מתכוון הקשיש להעסיק. עם כל הכבוד לעזרה החיונית של בני המשפחה, שהיא מבורכת בכל מקרה- הרי שהיא לא באה על חשבון העזרה המקצועית. במילים אחרות: גמלת סיעוד בכסף לא תוענק לקשיש אשר מטופל על ידי בן משפחה או מכר אחר.

כאשר כבר נבחר מטפל פוטנציאלי, נדרש שהוא יעמוד לרשותו של הקשיש בכל עת. חוזה ההעסקה שלו צריך לכלול שהות צמודה עם המטופל שישה ימים בשבוע, 12 שעות (לפחות) ביממה. כמובן שגם מספר מטפלים הוא בגדר אפשרות, אם כי עליהם לעמוד יחדיו במסגרת השעות של חוזה ההעסקה.

בכל מקרה, נדרש שהחוזה יעניק למטפל הסיעודי את כל התנאים הסוציאליים המגיעים לו לפי החוק. כאשר המדובר הוא בעובד זר, על הקשיש להמציא היתר העסקה של עובד זר.

סכום הגמלה

מרגע שמאושרת בקשתו של המטופל הסיעודי, נדרש רק להחליט על גובה הסכום אשר יתווסף לחשבון הבנק שלו. סכום זה נקבע בהתאם לגורמים שהוזכרו מעלה. הסכומים האפשריים נעים בין כ-1,300 שקלים ל-3,500 שקלים, ומשתנים בכל אחד מהמקרים.

חשוב להדגיש כי לא ניתן להיעזר בו זמנית בשירותיה של חברת סיעוד וכן להפקיד את הכסף ישירות בבנק. מרגע שמתקבלת ההחלטה לקבל את גמלת הסיעוד בכסף, כל הסכום יופקד בדרך זו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר