דיור מוגן – לעבור או להישאר בבית?

דיור מוגן או להישאר בבית?אחוז הולך וגדל מקרב האוכלוסייה המתבגרת בישראל בוחר לעבור להתגורר בדיור מוגן. יש שעושים את הצעד הנדון בעידוד הילדים או שאר בני המשפחה הקרובה. אחרים בוחרים בצעד זה למרות ועל אף התנגדות בני המשפחה.

חשוב לדעת שיש לא מעט טעמים התומכים במעבר לדיור מוגן ומנגד – יש גם כמה וכמה טעמים שאינם תומכים בכך. אז איך כדאי לקבל החלטה מושכלת – האם לעבור לדיור מוגן או להישאר בבית? להלן נציג כמה נקודות טובות למחשבה.

סביבה בטוחה ומוגנת

כפי שנהוג לומר, ביתו של אדם הוא מבצרו. ואכן, רבים הם בני הגיל השלישי שמרגישים שהבית הוא המקום הנוח והנעים ביותר עבורם. עם זאת, מסתבר שיש מצבים שהבית הוא לא באמת בטוח כפי שדיור מוגן יכול להיות. עבור אנשים שמרגישים ירידה מסוימת ביכולת הפיזית, עבור אנשים שמחפשים מקום ובו אנשי מקצוע כגון רופאים ואחיות, אנשים שמחפשים תנאי מגורים המתאימים בדיוק לצורכיהם או אנשים בודדים – דיור מוגן יכול להוות את הפתרון הנכון.

בדיור מוגן החדרים מותאמים לצרכי האוכלוסייה המתבגרת בארץ – המקלחת בטיחותית, הדלתות והמעברים מרווחים וקיים תכנון להקטנת מפגעי בטיחות שונים. אמנם גם בבית ניתן להתקין לחצן מצוקה, למשל, אבל בדיור מוגן המענה המתקבל מהיר לאין ערוך.

תרופה לבדידות

עם השנים, מגלים בני האוכלוסייה המבוגרת שהמסגרת החברתית המוכרת הולכת ומצטמצמת. לעיתים, גם הקשר עם בני המשפחה הקרובה כבר לא כשהייה שכן לילדים יש משפחות משלהם ולעיתים גם מקום המגורים שלהם רחוק. מעבר לדיור מוגן יכול לספק מענה מידי לכל מי שמרגיש בודד, לכל מי שמגלה את האמת הלא נעימה בגישה המפורסמת של "העולם שייך לצעירים".

בדיור מוגן, הכל סובב סביב הדייר המגור. ניתן לרקום קשרים עם דיירים שרבים מהם הופכים לחברים, ומתקבלת תרופה טובה מאוד לבדידות. עבור מי שיכול לממן את המגורים בבית האבות, זוהי בהחלט נקודה חשובה.

פעילות חברתית מגוונת

מרבית בתי הדיור המוגן בישראל מציעים כיום תנאי מגורים מצוינים, שאינם נופלים לעיתים קרובות מתנאי המגורים של בתי מלון. עבור הדיירים מוצע מגוון רחב של פעילויות חברתיות, חוגים שונים, הופעות וטיולים. כמעט בכל דיור מוגן ראוי ניתן למצוא לוח פעילויות וחוגים, כך שכל אחד וכל אחת יוכל לבחור את מה שמתאים לו.

מלאכת יד, פעילות גופנית כמו יוגה או פילטיס, חדרי כושר, ריפוי בעיסוק, לימודי שפות, הרצאות, בריכה, ימי הולדת משותפים – כל אלה מעשירים במידה רבה את חיי הדיירים. עבור מבוגרים שבוחרים להישאר בבית אמנם יש אפשרות להשתלב בפעילויות שונות (למשל במסגרת של מועדונית לגיל הזהב) אבל לא לכולם זה מתאים. זהו פתרון נגיש פחות, פחות מגוון ובדרך כלל גם פחות גמיש.

דואגים לדיירים

דיור מוגן בימינו שונה עד מאוד מבית האבות של העבר. במסגרת המגורים בדיור המוגן נהנים לא רק מפעילויות עשירות, תנאי מגורים טובים ביחידות דיור פרטיות ומשירות של רופאים, אחיות ולחצני מצוקה. במסגרת המגורים מקבלים גם פתרונות של תחזוקה, ניקיון, ארוחות חמות. בגיל שבו לא תמיד יש את הכוחות להשקיע בסידורים, קניות, שטיפת רצפות או כאשר מבינים שאפשר לנצל את הזמן בצורה טובה יותר לאחר חיים ארוכים של השקעה באחרים, הדיור המוגן הוא פתרון בהחלט ראוי.

אולי לא לכולם זה מתאים ויש כאלה שעדיין מוקפים בביתם בחברים ובבני משפחה (ואכן, גם לא כולם יכולים לממן את הדיור המוגן היוקרתי ביותר), אבל עבור רבים וטובים מדובר בצעד חיובי לשיפור איכות החיים, קשירת קשרים חדשים ומציאת טעם חדש ועניין בכל יום ויום.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר