השפעות דיור מוגן על איכות החיים בגיל הזהב

למה כדאי לעבור לדיור מוגן?הביקוש לדיור מוגן נמצא, ללא ספק, בעליה מתמדת. הצפי הוא שהביקוש הזה עוד ילך ויעלה וחברות רציניות רבות מצטרפות לענף ומקימות עוד ועוד בתי דיור מוגן, ביותר ויותר ישובים ברחבי הארץ. אך מדוע בעצם כדאי לעבור לדיור מוגן? האם לכל אחד זה יתאים ואיך תדעו אם עבורכם – זהו הצעד הנכון?

הפתרון לעצמאיים

כבר בראשית הדברים נדגיש – לא לכל אחד דיור מוגן יתאים ולא לכל אחד כדאי לשקול אפשרות כזאת. בראש ובראשונה, מדובר בפתרון לבני גיל הזהב ולעתים גם לכאלה שמתקרבים לגיל פרישה, אשר נהנים מבריאות טובה ויכולת תפקוד עצמאית.

דיור מוגן נועד לעצמאיים ולא לאנשים סיעודיים או לתשושים מבחינה נפשית. נסייג ונאמר שיש בחלק מפתרונות הדיור המוגן גם מחלקות לתשושים, מחלימים, ואף לסיעודיים. אך באופן המובהק ביותר, זוהי סביבת מגורים ליחיד או לזוג ששואפים למצות אפשרויות שונות לגיוון התקופה בחיים שבה לא קיימות חובות כגון גידול משפחה או פרנסה.

אז מדוע בעצם כדאי לעבור לדיור מוגן?

מהלך זה מומלץ לכל מי שמעריך את הגישה של "הדייר במרכז". החיים בדיור מוגן מאפשרים לנצל באופן מיטבי את שפע הפנאי, מבלי שצריך לבזבז זמן על פרוצדורות מיותרות. במסגרת זו, כל מה שצריך נמצא קרוב, ממש בהישג יד.

אלה שאוהבים לבשל, יכולים לבחור יחידת דיור עם מטבח מאובזר. אך אם רוצים שמישהו אחר ידאג לאוכל מבושל ברמה גבוהה – חדר אוכל שעומד לרשות הדיירים מספק את הפן הקולינרי ללא מאמץ. לא צריך לצאת לקניות, לבשל, להכין רשימות קניות ולחזור הביתה עמוסי שקיות מצרכים.

מחפשים פעילויות לשעות הפנאי? לא צריך להרחיק

דיור מוגן כולל שפע של פעילויות מעשירות ומהנות. מלאכת יד? ציור? העשרה במחשבים? כל מה שנראה לכם מעניין – תוכלו למצוא. קונצרטים והרצאות, חוגי שפות ופעילות גופנית לשמירה על הבריאות – כל אלה הם חלק משגרת החיים בדיור מוגן.

ומה לגבי חברה? מה לגבי בילויים ביחד עם אנשים כמוכם? גם זוהי מהותו של הדיור המוגן – לכל אחד יחידת דיור שמאפשרת חיים מלאים ועצמאיים לצד חוגים ופעילויות ביחד עם אנשים כלבבכם. קיימת תחושה של קהילה חמה, מגובשת ותומכת.

שירותי בריאות מקיפים

אך רעיון הדייר במרכז לא כולל אך ורק היבטים כמו ארוחות טובות, פעילויות פנאי, חוגי ספורט, שמחט, ברידג' או מסיבות ימי הולדת ופעילויות בחגים. דיור מוגן גם מאפשר לדיירים ליהנות משקט נפשי.

בכל דיור מוגן שמכבד את עצמו ניתן למצוא בין אנשי הצוות גם אחיות ורופאים. ניתן לפנות לרופא שבמקום או לבקש "ביקור בית". ניתן להיעזר בעובדת סוציאלית למימוש זכויות שונות מול ביטוח לאומי או רשויות אחרות.

כל יחידת דיור מצוידת עם לחצן מצוקה, והמקום מציע שירות קבלת תרופות מרשם בשיתוף קופות החולים והאחיות המוסמכות שעובדות בדיור המוגן.

כמו בבית – רק בתוספת ביטחון

בכל חדר מוצב לחצן מצוקה וכל מה שצריך להרגשה ביתית – מזגן וטלפון, ארונות וכורסאות. בדרך כלל ניתן למצוא גם פינות ישיבה בחצר ירוקה ולובי מרווח, ניתן לקבל עיתונים וספרים, ניתן לצפות בטלוויזיה בחדר או לצפות בסרטים בחברותה, באולם הקרנות שמיועד לדיירים.

חשוב לא פחות – דיור מוגן מהווה מתחם סגור, מאובטח ושמור. לרוב, יש חנייה לדיירים ולמבקרים, קיים שירות של קבלת דואר, וניתן ליהנות גם מעיצוב שיער, קוסמטיקאית, צרכנייה במקום ולעתים גם בית קפה או קונדיטוריה.

באופן קבוע יוצאות הסעות מסודרות למרכז העיר או ליישוב עירוני סמוך, כשמתחשק לצאת לקניות או למסעדה, לבקר חברים או לטייל בטיילת.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר