האם בית דיור מוגן עומד לפשוט רגל?

“בית דיור מוגן מפואר אשר בו מתגוררים מאות דיירים נקלע לקשיים כלכליים. כפי שנמסר למערכת הבלוג, הנהלת בית הדיור המוגן מעכבת תשלומים לספקים, עובדים מתלוננים על עיכובים בתשלומי המשכורות והדיירים עצמם מתחילים להרגיש פגיעה ברמת השירות הניתנת להם.”

לשימחתנו ידיעה מעין זו הינה דימיונית – בינתיים לפי הידוע, אין בישראל עדיין בית דיור מוגן אשר נמצא במצב של חדלות פרעון אולם מצב מעין זה יתכן בעתיד – כפי שכבר קרה בעבר.

בתי דיור מוגן מחזיקים פקדונות בסכומי עתק – פקדונות השייכים לדיירים. כמעט כל בית דיור מוגן בישראל ממומן בהלוואות בנקאיות בסכומים של עשרות ומאות מליוני שקלים.  מצב בו בית דיור מוגן יפעל בתזרים שלילי אפשרי – ובמצב זה לא ניתן לפעול לאורך זמן כך שבסופו של דבר הבית יקרוס.

לפני מספר ימים פרסמנו הצעת חוק דיור מוגן אשר הוגשה לכנסת. במידה והצעת חוק זו תאושר כספי הקשישים בני גיל הזהב המופקדים בידי הנהלת הבתים יובטחו ולא יתכן מצב כפי שתואר למעלה.

לדעתנו, יש לחייב את בתי הדיור המוגן לפרסם דוחות שנתיים מבוקרים כפי שנעשה עם חברות ביטוח, בנקים – גופים אשר מחזיקים פקדונות כספיים של הציבור בהיקף נרחב. פרסום דוח שנתי מבוקר יאפשר לדיירים ולמתעניינים בכניסה לבית לבחון מה מצבו הפיננסי של הבית, והאם פעילותו תחת סיכון.

אל תתנו לפרסומות היפות ולמראה המפואר להטעות אתכם – לא כל הנוצץ זהב!

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר