החלמה לאחר ניתוח או אשפוז קשישים

לאחר ניתוח או אשפוז בבית חולים, מגיעה תקופת החלמה, לעיתים ארוכה ולעיתים רצופת קשיים והתמודדויות. עבור ילד או אדם צעיר ובריא, תקופת ההחלמה לרוב תהיה קצרה יותר מאשר אצל אדם מבוגר, מאחר והגוף צעיר וחיוני יותר וכוחות הריפוי שלו חזקים יותר. תקופת ההחלמה ארוכה וקשה יותר, על אחת כמה וכמה עבור קשישים, גם כאשר הם עוברים ניתוח שעבור אדם צעיר נחשב לניתוח קל. מסיבה זו, קשישים לאחר אשפוז או ניתוח זקוקים לסביבה תומכת לשם הבראה ופעמים רבות גם נמצאים במצב סיעודי וזקוקים לסיוע צמוד.

אפשרויות החלמה לקשישים

טיפול בבית או על ידי מטפל סיעודי

טיפול סיעודי בבית אינו מתאים בכל המקרים, אך עבור קשישים אשר ביתם מאפשר זאת, החלמה בבית היא האפשרות הטובה ביותר. במרבית המקרים זו אינה אפשרות מאחר ובני המשפחה עובדים והינם בעלי משפחות משלהם. העסקת מטפל סיעודי, אפילו באופן זמני, יכולה להיות אופציה טובה לקשיש שיש לו את האפשרות להחלים בביתו ומעוניין בכך, אך זקוק לסיעוד וסיוע ואינו יכול לקבלו מאחד מבני משפחתו. במקרה כזה יש לבדוק אפשרות לקבלת גמלת סיעוד מביטוח לאומי, אשר תלויה בגילו של הקשיש, מקום מגוריו והכנסותיו וכמובן במידת הצורך שלו בסיעוד.

ניתן לבחור בין מטפל ישראלי אשר מגיע לביתו של הקשיש מדי יום, לבין עובד זר, אשר מתגורר בביתו של הקשיש. את שירותיו של המטפל הישראלי ניתן להשיג דרך חברות הסיעוד. חברת הסיעוד אחראית לעזור לקשיש למצוא מטפל שיתאים לו וכן אחראית על מעקב ופיקוח לאורך כל תקופת ההעסקה, על מנת למנוע מקרים של הזנחה או חלילה התעללות ואלימות פיזית. את שירותיהם של עובדים זרים ניתן לשכור באמצעות תאגידים או חברות כוח אדם.

בתי אבות, דיור מוגן, דיור תומך

בתי אבות או דיור מוגן הם מסגרת נפלאה עבור קשישים רבים, אשר אינם יכולים להמשיך להתגורר בבית בגפם או שבוחרים מתוך רצונם החופשי לחיות במסגרת תומכת וטיפולית. גם עבור קשישים שאינם בוחרים במסגרת זו כפתרון קבע, מציעים בתי האבות אגפי החלמה לשהות זמנית עבור קשישים לאחר משבר רפואי, ניתוח או אשפוז בבית חולים. באגפי ההחלמה כל מטופל מקבל תכנית טיפול ושיקום אישית וכן נמצא תחת השגחה רפואית צמודה. יש לבדוק את הזכאות למימון או השתתפות במימון לפי חוקי משרד הרווחה וביטוח לאומי.

נופשונים ובתי החלמה

נופשון ציבורי לקשישים סיעודיים או בתי החלמה והתאוששות מיועדים לתקופות החלמה קצרות. בנופשונים ובתי החלמה מקבל המטופל השגחה וטיפול רפואי צמוד, בנוסף לארוחות מלאות והשתתפות בפעילויות חברתיות. הנופשונים הם מסגרת התאוששות שמגשרת בין תקופת האשפוז לבין החזרה הביתה ומהווה מעין תקופת מעבר שמרככת את חווית השיבה הביתה ואת ההסתגלות למציאות החדשה. ניתן לבחור בין מסגרת ציבורית לבין מסגרת פרטית.

ללא ספק, נופשונים הם האפשרות הטובה ביותר להחלמה לתקופות קצרות עבור קשישים המתאוששים מאשפוז או ניתוח, או לאחר משבר רפואי מסוג אחר. הנופשון מאפשר, אמנם באופן זמני, מסגרת תומכת שתלווה את המטופל בתקופת המעבר שלאחר האשפוז. ניתן לקבל גם מימון על ידי שירותי הרווחה, במידה והמטופל נמצא זכאי לכך. בסיום התקופה יקבל המטופל גם המלצה להמשך טיפול על ידי הצוות הרפואי שטיפל בו במשך תקופת שהייתו בנופשון.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר