הטבות לפנסיונרים, קשישים וגימלאים

חוק האזרחים הותיקים – מה מגיע לכם?

על פי החוק במדינת ישראל, כל אזרח אשר הגיע לגיל פרישה (גברים בגיל 67 ונשים בגיל 62), זכאים לקבל תעודת אזרח ותיק ממשרד העבודה והרווחה אשר מקנה להם תנאים, זכויות והטבות שונות על פי חוק האזרחים הותיקים.

פנסיונרים – מה מגיע לכם?

הנחות: אגרה בעד החזקת מקלט טלוויזיה; תשלומי ארנונה כללית כמשמעותה לפי חוק הסדרים במשק המדינה, דמי נסיעה באוטובוסים וברכבות של התחבורה הציבורית, דמי כניסה לגנים לאומיים ולשמורות טבע כהגדרתם בחוק גנים לאומיים,דמי כניסה לתערוכות, למוזיאונים ולמופעי תרבות ואמנות.

יעוץ: לענייני האזרחים הותיקים

מועצה ציבורית לענייני האזרחים הותיקים: השר, באישור הממשלה, ימנה יועץ לענייני האזרחים הותיקים. השר ימנה מועצה ציבורית לענייני האזרחים הותיקים, לפחות שליש מבין חברי המועצה יהיו נשים. מספר חברי הוועדה  לא יעלה על 35 ולא יהיה פחות מ-21 . חמישה נציגים לפחות של מרכז השלטון המקומי, חמישה חברים לפחות שהם נציגי ציבור וארגוני מתנדבים, חמישה נציגים לפחות של הסתדרות הגמלאים בישראל, אישים שלדעת השר הם בעלי ניסיון וידע בבעיותיהם של אזרחים ותיקים.

תפקידי המועצה הם ליזום ולגבש פעולות והמלצות לשיפור חייהם של האזרחים הותיקים, לדוגמא: הקלות במסים ובארנונות, הטבות בשירותים ציבוריים ובכל עניין שיקל על אזרחים ותיקים.

זכויות: זכאות להנחה בשיעור של 50% בתשלומי מלוא האגרה בעד החזקת מקלט טלוויזיה לפי חוק רשות השידור, התשכ"ה-1965. ההנחה תינתן גם כאשר רק אחד מבני הזוג, המתגוררים באותה יחידת דיור שבה נמצא מקלט הטלוויזיה, הוא אזרח ותיק.
חשוב לציין, שאזרח ותיק אשר שילם את האגרה, זכאי לקבל החזר כספי על הסכום ששולם. זכאות להנחה בתשלומי ארנונה החלים על הדירה המשמשת.ההנחה תינתן לאותו אזרח ותיק בעד דירת מגורים אחת בלבד, ההנחה תינתן רק לאזרח ותיק אחד אף אם גרים בדירה יותר מזכאי אחד, ההנחה תינתן גם כאשר רק אחד מבני הזוג המתגוררים באותה דירת מגורים הוא אזרח ותיק, ההנחה תינתן על פי בקשה בכתב חתומה בידי המבקש.

זכאות להנחה בשיעור של 50% מדמי הנסיעה בתחבורה הציבורית (תחבורה עירונית ובין עירונית).זכאות להנחה בשיעור של 50% מדמי כניסה לגנים ולאתרים.זכאי להנחה בשיעור של 50% מדמי כניסה למופעים. מוסדות תרבות, גנים, אתרים ומוזיאונים החייבים לתת הנחות לאזרחים הותיקים, חייבים על פי חוק לפרסם את מחיר הכרטיס לאזרחים ותיקים בקופה, ההנחה תינתן עם הצגת תעודת אזרח ותיק או תעודה מזהה בה נקוב תאריך הלידה להוכחת הזכאות. זכאות להנחה בשיעור 50% מהמחיר שנקבע לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד-1994, בעד תרופות הכלולות בסל שרותי הבריאות.

חשוב לציין, במקרים בהם רק אחד מבני הזוג הגיע לגיל הפרישה ורק הוא\היא זכאים לקבל את הזכויות, ההטבות וההנחות על פי חוק האזרחים הותיקים, החוק מבחין בין סוגי זכויות, לדוגמא: הנחות בתשלומי אגרת רדיו וטלוויזיה וכמו כן, הנחות בתשלומי ארנונה,יינתנו גם אם רק אחד מבני הזוג, הגרים באותה הדירה, הגיע לגיל הקובע.
כמו כן, על מנת לממש את הזכויות, הטבות והנחות השונות, יש צורך להציג תעודת אזרח ותיק.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר