הכשרת הצוות המטפל בבית אבות למצוינות ארגונית

מסגרת של בית אבות מטרתה לתת שירות מיטבי לקשיש. השירות המיטבי כולל טיפול איכותי בכל תחומי החיים: טיפול רפואי ופיזי לקשיש, תחזוקת בית האבות, ניקיון, איכות המזון, איכות הטיפול ועוד. צוות רחב ורב מקצועי המורכב מאנשי מקצוע מתחומים שונים עובד בבית האבות. הצוות מתמודד עם מעמסות, עבודה קשה, תקשורת עם דיירים וקולגות ועוד.

על בית האבות לחתור למצוינות בשירות של המסגרת והצוות לדיירים. על מנת להשיג מטרה זו של מצוינות ארגונית יש להכניס את מערכת בית האבות לשגרה של הכשרה תקופתית אחת לכמה זמן החותרת כל הזמן למצוינות.

מה כולל שירות מצוין לקשיש המתגורר בבית אבות?

לפני שמפרטים על תחומי ההכשרה הנדרשים ליצירת מצוינות ארגונית בבית אבות, יש להגדיר את המטרות והיעדים. מתי השירות לדייר הקשיש הינו שירות מעולה?

  • דיירים המטופלים היטב מבחינה רפואית: אין בעיה או תלונה רפואית שאינה זוכה להתייחסות ולטיפול.
  • הדיירים מקבלים את כל צרכיהם בזמן ובצורה הטובה ביותר: ארוחות בזמנים קבועים המתאימים לצרכי הקשישים, ארוחות מזינות, הניתנות בשפע. רחצה של הקשישים ושמירה על היגיינה. הקשישים נקיים, בגדיהם מכובסים, ריחם הוא ריח של ניקיון ולא של הפרשות.
  • היחס אל הדיירים: חם, קשוב וסבלני. הדיירים ובני המשפחות מדווחים על שביעות רצון מן היחס שהם מקבלים.
  • בית האבות מטופח, נקי, כולל את כל הציוד והמכשור הנחוצים. המכשור והציוד תקינים ושמישים.
  • בית האבות מציע מבחר של פעילויות חברה והעשרה. התאמת הפעילויות למצבם התפקודי של הדיירים במקום, ומתן מענה לכמה שיותר קשישים.
  • צוות רב מקצועי הכולל: רופאים ואחיות, מטפלים סיעודיים, אנשי ניקיון ותחזוקה, אנשי אבטחה, עובדת סוציאלית, מדריכים וצוות האחראי על ענייני תרבות וחברה ועוד. תמיד יש איש צוות בהישג יד.

הכשרה של צוות העובדים בבית האבות לצורך שיפור השירות

  • הגדרת תפקיד: כל אחד צריך לדעת מה הם תחומי אחריותו ותפקידו, וכן מה הם תחומי האחריות של בעלי תפקידים אחרים. הגדרת תפקידים ברורה משפרת את רמת השירות והביצוע.
  • ידע מקצועי רחב בתחום הזקנה: חשוב שכל בעל תפקיד במסגרת יהיה בעל ידע מסוים בתחום הזקנה, נושאים כמו: סימני אזהרה בריאותיים, החשיבות של קשר אישי עבור בריאותם הנפשית של קשישים, שמירה על בטיחות ועוד.
  • יחסי עבודה: באופן טבעי במסגרת בה עובדים כל כך הרבה אנשים ובעלי מקצוע עלולים להיות קצרים בתקשורת בין צוותי עבודה שונים. חשוב להגדיר את יחסי העבודה בין הצוותים, להגדיר בעיות וליקויים ולבנות תכנית לשיפור התקשורת בין צוותי העבודה השונים לשם שיפור השירות. בנושא זה ניתן לערוך סדנאות העובדות על היחסים בין העובדים.
  • אכפתיות וראש גדול: ההכשרה צריכה לכלול סדנאות שיעסקו בחשיבות העבודה בבית אבות, חיזוק הדימוי העצמי של העובדים וכפועל יוצא, חיזוק המחויבות והאכפתיות של כל עובד לארגון. לכולם אכפת וכולם מעוניינים לתת את השירות הכי טוב לדיירים, כל אחד בתחומו. במסגרת זו אפשר לערוך סדנאות חשיבה משותפות של כל העובדים בדבר שיפור השירות לדיירים. העובדים יכולים להיות מחולקים לצוותים כאשר כל צוות לוקח על עצמו "משימה" מעבר למשימות השגרתיות, שבה הוא עובד על פרט מסוים בעבודה השוטפת אותו יש לשפר.
  • שירותיות: סדנאות בנושא של שיפור רמת השירות הניתנת לדיירים ולבני משפחותיהם. מהו שירות טוב, מה הוא כולל? מה נדרש מן העובדים על מנת שהשירות שיתנו יוגדר כמצטיין?

הכשרה המקיפה את כל תחומי העבודה במסגרת, מחדירה גאווה מקצועית ונותנת כלי עבודה חדשים ומשופרים, תסייע להבאת השירות בבית האבות לרמת מצוינות.


כותב המאמר: דורון ניצן, מנהל בית האבות "עטרת אבות" בני ברק

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר