זכויות רפואיות לבני גיל הזהב

בגיל המבוגר נושא הבריאות הולך ותופס מקום בסדר יומו של האדם. ברוב המקרים ישנה ירידה במצב הבריאות והאדם המתבגר נדרש להיעזר בטיפולים רפואיים, בתרופות ואף בעזרה תפקודית. על מנת להקל על אנשים מבוגרים במימון הטיפולים הרפואיים להם הם זקוקים ולפצותם על אובדן היכולות התפקודיות בעקבות הירידה בבריאות הגוף, מוקנות לקשישים זכויות רפואיות שונות על ידי גורמים רשמיים שונים. להלן תובא רשימה של חלק מן הזכויות הללו.

זכויות מטעם ביטוח לאומי

  • קצבת זקנה: הקצבה המשמעותית ביותר הינה קצבת זקנה. מדובר בתשלום חודשי המוענק לקשישים החל מגיל הפרישה. מטרתה של קצבת הזקנה להוות רשת ביטחון כלכלית עבור קשישים אשר אינם יכולים עוד לעבוד ולהתפרנס עקב גילם ובריאותם הלקויה.

הקצבה מגיעה באופן אוטומטי ברגע שמגיעים לגיל הנכון. על מנת לבדוק אם האדם הגיע לגיל קבלת קצבת הזקנה ניתן להיעזר באתר האינטרנט של ביטוח לאומי במחשבון גיל אליו מזינים את נתוני תאריך הלידה ומקבלים תשובה האם זכאים לקבלת קצבת זקנה, ואם עדיין לא, החל מאיזה מועד ניתן יהיה להגיש בקשב לקצבה זו.

  • גמלת סיעוד: ישנם קשישים החווים בשלב מסוים ירידה דרסטית ביכולת התפקוד שלהם. קשישים אלה מתקשים לבצע בכוחות עצמם פעולות יום יומיות בסיסיות כגון: רחצה, הלבשה, אכילה, הליכה לשירותים וכדומה, ובעצם זקוקים לעזרתו של אדם אחר על מנת לבצע פעולות אלה.

על מנת לסייע לקשישים אלה מוקנית להם גמלת סיעוד. קבלת הגמלה מותנית בתהליך הכולל: הגשת בקשה, מבחן תלות אשר במסגרתו מגיע לבית הקשיש בוחן מטעם ביטוח לאומי ובוחן את יכולת התפקוד שלו במדדים המוזכרים לעיל. במידה והבוחן מאשר כי הקשיש הינו סיעודי, ניתן להגיש את הבקשה לגמלת סיעוד. גמלת הסיעוד ניתנת באמצעות הקצבת שעות טיפול הנקצבות לקשיש בהתאם למצבו. שעות הטיפול ניתנות באמצעות חברות כוח אדם המעסיקות מטפלות ישראליות או עובדים זרים סיעודיים.

זכויות מטעם משרד הרווחה

קשישים אשר הוכרו על ידי ביטוח לאומי כסיעודיים, ואשר סובלים ממצוקה כלכלית יכולים לפנות לעובדת סוציאלית במשרד הרווחה לקבלת שירותים משלימים לגמלת סיעוד: אספקת מוצרי ספיגה כטיטולים, אספקת לחצן מצוקה, שירותי כביסה, עזרה בניקיון (עזרה ביתית) ועוד.

  • בית אבות: קשישים אשר לא הוכרו כסיעודיים, אך עקב בעיות תפקוד מעוניינים לצאת לבית אבות, אך מתקשים לממן זאת, זכאים לקבל השתתפות במימון בית אבות מטעם משרד הרווחה.

זכויות מטעם משרד הבריאות

הנחה בתשלום על תרופות כרוניות: קשישים הנדרשים עקב מצב בריאותם ליטול תרופות מסוימות באופן כרוני, זכאים להנחה של עד 50% בתשלום עבור התרופות. במקרים מסוימים, של מצוקה כלכלית קשה. זכאים הקשישים אף לפטור מתשלום על תרופות.

  • הנחה בתשלום עבור מכשירי שמיעה: במסגרת העדכון בסל התרופות לשנת 2011 זכאים קשישים להשתתפות משמעותית של קופות החולים במימון מכשירי שמיעה.
  • מימון בית אבות: קשיש שהוכר כסיעודי, והוא או בני משפחתו מעוניינים לשלבו בבית אבות, אך עקב קושי כלכלי מתקשים לממן זאת, זכאים להשתתפות של משרד הבריאות במימון בית האבות. ההנחה בתשלום נקראת "קוד" וניתנת לאחר פרוצדורה של בדיקת הזכאות על ידי לשכת הבריאות המחוזית של אזור המגורים.

זכויות מטעם הרשויות המקומיות

  • חניית נכה: קשישים הסובלים מקושי בריאותי המקשה על ניידותם, זכאים לבקש סימון מקום חניית נכה בסמוך לביתם על מנת להקל את הגישה שלהם מהרכב לבית ובחזרה.
  • הנחה בארנונה: קשיש סיעודי או בעל אחוזי נכות זכאי להנחה בארנונה. את הבקשה להנחה יש להגיש במחלקת הארנונה של הרשות המקומית.

להרחבה בנושא זכויות רפואיות ומימושן לחצו כאן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר