רפואה אלטרנטיבית לבני הגיל השלישי

רפואה אלטרנטיבית לבני הגיל השלישיככל שמתקדמת הטכנולוגיה הרפואית, כך מתקדמת גם הרפואה האלטרנטיבית לבני הגיל השלישי.

סוגי תרופות וטיפולים מסוימים משתלבים עם תכניות טיפול קונבנציונליות, ושיטות טיפול רבות זוכות להסכמה מדעית מוכחת בנוגע ליעילותם כרפואה משלימה. ככל שגוברת תוחלת החיים, כך קיים אף עניין גובר במציאת שיטות להתמודדות עם נושא הטיפול וההזדקנות של קשישים.

תחליפי רפואה קונבנציונלית

מתנגדי הרפואה המשלימה מתייחסים לרפואה אלטרנטיבית לבני הגיל השלישי כשיטה להימנע מעלויות בריאות יקרות. ככל שגוברים מחירי מרשמי התרופות, שיטות חלופיות אלו של טיפול מופיעות כאטרקטיביות יותר. אין ספק שמבוגרים חוששים מטיפולים רפואיים כפי שילדים חוששים מהם, ולכן חלקם בוחרים ברפואה אלטרנטיבית.

גישה זו מציעה מגע אישי יותר של טיפול לבני הגיל השלישי. שיטות טיפול רבות מציעות סיוע פסיכולוגי, טיפול קבוצתי או טיפול פיזי. סוגי טיפול מסוימים, כגון עיסוי או דיקור מציעים את ההזדמנות לטיפול אישי מרגיע ביותר. השיטות השונות של הרפואה האלטרנטיבית כוללות:

עיסוי –בדומה לטיפול כירופרקטי, עיסוי הוא סוג של טיפול ידני ברפואה האלטרנטיבית. פעולת העיסוי העדין מסייעת להקלת כאב ושיפור זרימת הדם, תכונה מועילה במיוחד למבוגרים פעילים. קיימות מספר שיטות שונות של עיסוי, וכל אחת מהן מכוונת לשיפור הבריאות. העיסוי משחרר את השרירים ואת רקמות החיבור שלהם.

יתרון נוסף של עיסוי טיפולי הוא הפגת מתחים. שחרור המתח בשרירים הוא חוויה מרגיעה ביותר, וכדי להגביר יותר את מאפייני הקלת המטפל, מטפל בעיסוי משתמש בשמנים אתריים כצורת ארומתרפיה. שמנים אתריים כגון לבנדר או מנטה מרפים את השרירים ומקלים את הלחץ הנפשי.

צמחי מרפא ותוספי תזונה – אחת השיטות הנפוצות ביותר של הרפואה האלטרנטיבית היא השימוש בצמחי מרפא ותוספי תזונה. אדם מבוגר חשוף לסיכונים גבוהים יותר לפתח בעיות בריאותיות כרוניות כגון מחלות לב, סוכרת ולחץ דם גבוה. לצמחי מרפא משלימים טיפול נוכחי, ורפואה אלטרנטיבית בדמות תוספי תזונה מסייעת לטיפול במצבים רפואיים ללא צורך בתרופות מרשם.

טיפולי כירופרקטיקה – במצב של כאבי גב קשים, מוצעת אפשרות ניתוח. חלק מפציעות הגב עשויות שלא להגיב לתרופות והמצב מחייב שיטות טיפול פולשניות יותר. אנשים מבוגרים אינם בוחרים בקלות באפשרות ניתוח, שכן הוא כרוך בגורמי סיכון גדולים יותר, במיוחד אם קיימת היסטוריה של בעיות בכבד או בכליות. טיפול כירופרקטי הוא שיטה ידנית לטפל במפרקים ובעמוד השדרה להקלת הכאב. טיפולים אלו מציעים אמצעי שאינו ניתוחי לטיפול בכאבי גב, כאבי צוואר, כאבי ראש ובעיות אחרות.

דיקור – שיטה רפואה אלטרנטיבית מומלצת  נוספת. היא מתורגלת במשך מאות שנים, ומטפלים ברפואה משלימה מאמיניים כי באמצעות שחזור הזרימה התקינה של האנרגיה בגוף, ניתן להקל כאב ולטפל במצבים רפואיים מסוימים. מטרה זו מושגת באמצעות עידוד זרימת כימיקלים מרגיעים לזרם הדם. בדומה לכירופרקטיקה, דיקור מספק לבני הגיל השלישי את היתרון על פני הליך פולשני המפחית את הסיכון.

ייעוץ רפואי – הבחירה ברפואה אלטרנטיבית לבני הגיל השלישי כרוכה בהתייעצות רפואית תחילה. תרופות חלופיות מסוימות עשויות להוות סיכון בריאותי אם משתמשים בהן בשילוב עם תרופות קונבנציונליות מסוימות. תוספים צמחיים, למשל, עשויים להיות גורם תרופתי מזיק כשנוטלים אותן עם תרופות מרשם מסוימות. תרופות צמחיות אחרות עשויות להגביר את הסיכון לתופעות לוואי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר