טיפים לנהיגה בטוחה בגיל הזהב

נהיגה בגיל המבוגראין ספק שהגיל המבוגר מביא עמו שפע של תובנות וניסיון חיים, הבאים לידי ביטוי בכול אספקט ואספקט בחיי היומיום, כשבין היתר מדובר על תחום הנהיגה. מצד שני, הגיל השלישי מביא עמו גם לא מעט בעיות בריאותיות המהוות חלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות.

אמנם כל עוד האדם צלול וכשיר פיזית לנהיגה, הרי שאין שום סיבה שבעולם שיוותר על חדוות הנהיגה, אך בכול זאת ישנם כמה דגשים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני הכניסה לרכב.

במאמר שלפניכם קיבצנו צרור טיפים ועצות שימושיות המתאימות לנהגים המבוגרים. קריאה נעימה וסעו בזהירות.

להימנע מנסיעות ארוכות שלא לצורך

בגיל המבוגר היכולת לשמור על ערנות מרבית לאורך זמן הולכת ונפגעת. הדבר בא לידי ביטוי גם בנהיגה ולפיכך קיימת המלצה חד משמעית לעשות ככל האפשר על מנת להימנע מנהיגה למשך זמן ארוך ולמרחקים ארוכים.

במידה ובכל זאת ישנו צורך לנהוג למשך זמן ארוך, יש להקפיד על עצירות להתרעננות אחת לשעה לכל הפחות במהלכן יש להתנועע, לשתות מים קרים, לשטוף את הפנים, לקחת נשימה עמוקה ולחזור רעננים יותר לנהיגה.

תקינות הרכב וביטוחים

וודאו שהרכב עבר מבחן שנתי (טסט) וכי כל המערכות תקינות לרבות צמיגים, ווישרים, פנסים וכדומה. כמו כן מומלץ לבצע את כל הביטוחים לרבות ביטוחי רכב חובה, מקיף, חילוץ וגרירה וצד ג'. כדאי לשבת ברכב בתנוחה נוחה המאפשרת תפעול נוח וכן זווית ראיה טובה.

שמירת מרחק גדול יותר מהרכב הנוסע מלפנים

אלמנט נוסף שנפגע ככל שאנחנו מזדקנים הוא מהירות התגובה. עובדה זו באה לידי ביטוי בפגיעה ביכולת להגיב לשינויים מהירים בתנועה. לפיכך, מומלץ לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שנוהג מלפנים.

שמירה על מרחק גדול יותר תאפשר לנהגים המבוגרים להתמודד ביתר קלות עם בלימות חירום פתאומיות ובלתי צפויות. כמו כן, מומלץ להאט את מהירות הנסיעה, במיוחד בימי החורף בהם הכבישים חלקים.

הכנה לקראת הנסיעה

במידה ונהג מבוגר נוהג ליעד חדש ולא מוכר, מומלץ מאוד שילמד את תוואי הדרך מבעוד מועד על מנת שלא ייאלץ להפנות את תשומת לבו לשלטי הכוונה או כתובות.

בגיל המבוגר יכולת חלוקת הקשב הולכת ופוחתת ולפיכך די בהסטה של המבט לשנייה או שתיים בשביל להקשות על החזרה לנהיגה הבטוחה. כמו כן, מומלץ להצטייד בטלפון חכם המצויד באפליקציית ניווט חכמה המסוגלת לומר את ההוראות בקול רם וברור על מנת שלא להסיט את המבט מהכביש למסך הטלפון או המפה.

עדיפות לנהיגה בשעות היום

באופן כללי, מומלץ להעדיף את שעות היום לנהיגה ארוכה וקצרה כאחת. נהיגה בשעות החשיכה מאתגרת באופן כללי, אך מאתגרת במיוחד עבור אנשים מבוגרים. מעבר לכך שהעייפות והלאות רבות יותר בשעות הערב והלילה, הרי שבשעות החושך הראות מאתגרת יותר.

מאחר והראייה הולכת ונפגעת באופן טבעי כחלק אינטגרלי מתהליכי ההזדקנות הפיזיולוגיים, הרי שמומלץ לנהוג רק כאשר תנאי הראות אופטימאליים.

להימנע מלחנך את הדור הצעיר

אין זה סוד שצעירים רבים נוהגים באופן לא מחושב ובלתי זהיר. עם זאת, מומלץ מאוד להימנע מלחנך את הדור הצעיר. כל ניסיון להדביק רכב שנוהג במהירות מופרזת או בצורה מסוכנת, יכול לעלות לנהג המבוגר ביוקר.

מעבר לכך שברוב המקרים הניסיונות לחנך את הנהגים הצעירים עולים בתוהו ויוצרים אנטגוניזם, הרי שכל ניסיון לחנך נהג אחר יכול להסתיים באיבוד השליטה על הרכב.

להימנע מלשוחח בטלפון תוך כדי נהיגה

כבר הזכרנו את הפגיעה הטבעית ביכולת חלוקת הקשב האופיינית לגילאים המבוגרים. כעת ברצוננו לספק טיפ נוסף ומהותי בהקשר הזה, הנוגע לכל עיסוק נוסף בזמן הנהיגה שאינו קשור באופן ישיר לנהיגה.

חשוב מאוד להימנע מלנהל שיחות טלפון או שיחות ערות עם היושבים ברכב. בזמן הנהיגה יש להתרכז ולהתמקד בדבר אחד בלבד וכפי שכבר ניחשתם נכון, מדובר בנהיגה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר