יעוץ והכוונה

קשישים רבים בוחרים להמשיך את חייהם בביתם כל עוד הם מתפקדים ומצליחים לשמור על איכות החיים. אך במקרים רבים הקושי לתפקד בבית מאלצים את הקשיש ובני משפחתו לחפש את הפתרון האידיאלי על מנת לאפשר להורה לקבל את העזרה הנכונה והטיפול המתאים. הסיבות למעבר לבית אבות מתקבלות כאשר הקשיש אינו יכול להתמודד עם תחזוקת הבית או זקוק לעזרה יומיומית בהלבשה, רחצה והכנת האוכל. קשישים הסובלים  מירידה במצב המנטאלי נוטים לשכוח או קושי להתבטא העלולים לסכן את חייהם.

הקושי במעבר מהבית לבית אבות כרוך מצד אחד בקושי נפשי רב הן מצד ההורה והן מצד המשפחה הגרעינית ומצד שני בקושי בבחירת המסגרת הנכונה. חוסר המידע בסוגי בית אבות, בשיקולים בבחירת בית אבות מהווים גורם נוסף לקושי הנפשי של ההורה ובני משפחתו.

יעוץ והכוונה לקשישים

יעוץ לבחירת בית אבות להורה יכול להוות נקודה קריטית במעבר. יעוץ נכון ראשית מקל על הקושי הנפשי הכרוך בבחירת בית האבות. המידע הופך לזמין ויעיל בעת השיקולים בבחירת בית האבות. מידע בנושא סיוע מגורמים ממשלתיים ועד ליום המעבר וההסתגלות של הקשיש בבית האבות החדש.

בעת בחירת בית האבות יש לקחת בחשבון שיקולים רבים. יעוץ נכון יביא לפניכם את מכלול השיקולים בשל הכרות עם התחום. היועץ הינו בעל ההשכלה המתאימה לעסוק בתחום, בעל ניסיון רב וידע הן בהתאמת המצב של הקשיש לדיור המתאים לו והן בהכרה של בתחום בתי אבות ומידע חיוני לגביהם.

יועץ מקצועי מעבר להיכרות שלו עם התחום, הוא בעל מגוון רב של מקורות מידע.  היועץ כחלק מעבודתו מכיר בתי אבות רבים, במהלך עבודתו הוא נמצא בקשר רציף עם דיירים רבים בבתי האבות השונים, המהווים לו משוב מבתי האבות השונים. יועץ מקצועי יבחר עבורכם את המקומות המתאימים לפי קריטריונים האישיים של הקשיש ושקלול כל הגורמים, בכך יחסוך מבני המשפחה  ביקור במוסדות רבים שאינם מתאימים הגורמים לאיבוד ימי עבודה רבים ותסכול.

יעוץ והכוונה של בחירת בית האבות מאפשר מתחילת התהליך להקל על ההורה ומשפחתו לקראת המעבר. השילוב של הגורמים השונים  כגון מצב התפקודי  של ההורה, מצבו המנטאלי של ההורה, שיתוף הפעולה של ההורה לקראת המעבר, היכולת הכלכלית  של המשפחה, מיקום בית האבות וכו'.  יוצרים תהליך בהם היועץ מעבר לייעוץ עוזר  ביצירת  תהליך בהם ההורה והמשפחה  מגבשים את הנכונות הנפשית לקראת המעבר.

בחירת בית אבות לקשיש היא בהתאם ליכולות הפיזיות והנפשיות של הקשיש. הצורך בהתאמה נכונה בהתאם למצב הבריאות יביא להסתגלות קלה של הקשיש בבית האבות. קשיש עצמאי ימצא בבית אבות את המסגרת המתאימה לו, את מגוון הפעילויות שנמענו ממנו בעת ששהה בביתו מצא קושי לעסוק בהם. חיי החברה המלאים יאפשרו לו ליהנות מחברה עשירה. קשיש סיעודי ימצא את הנוחות בבית האבות, העזרה היומיומית תשפר את מצב בריאותו.

גורמים נוספים שיש לקחת בבחירת בית האבות הוא קירבת בית האבות לאחד מבני המשפחה.  ישנם קשישים שיעדיפו את המסגרת העירונית הקרבה למרכזי הקניות בעיר ויש שיעדיפו את אווירת הכפר. האפשרות לשתף את ההורה בעת בחירת בית האבות ולאפשר לו מספק אפשרויות לבחור מבניהם  יקלו על קבלת ההחלטה וההסתגלות של ההורה בבית האבות. בעת הייעוץ הקשיש ובני משפחתו יערכו סיורים  בבתי האבות שנבחרו בעת קבלתה ייעוץ. בסיורים בני המשפחה יקבלו הסברים על סדר היום בבית האבות, דגשים מיוחדים של כל ביתה אבות ויוכלו להתרשם מבית האבות לפני בחירה.

סיוע כלכלי

היועץ נמצא בקשר עם רשויות הרווחה ומשרדי הבריאות הוא  מודע לניהול הבירוקרטיה בתחום, הזכויות המגיעות לקשיש והכרות עם תהליך קבלת הסיוע ומימוש הזכויות מאת גורמי הרווחה ממשלתיים –  ביטוח סיעודי, ביטוח לאומי משרד הבריאות ועוד. הדרכה בעת מתן בקשת סיוע ממשרד הרווחה או משרד הבריאות מקצרים את זמן ההמתנה וחוסכים מפחי נפש ומסייעים בהורדת העלויות לטובת הקשיש.

הסתגלות

מתן הייעוץ והכוונה לבית אבות מלווה את הקשיש גם בעת המעבר לבית האבות. חלק חשוב מהסתגלות הקשיש במקום החדש הוא היכולת של הקשיש לנהל את חייו לפי שביעות רצונו. זמן ההסתגלות משתנה מאדם לאדם. במקרה ואין הקשיש מצליח להסתגל במקום החדש היועץ נמצא להמשיך בסיוע לקשיש ובני משפחתו במתן פתרונות נוספים והתערבות עד לפתרון הבעיות או למציאת מקום חלופי.

אחת החברות הבולטות המסייעת בהתאמת פתרונות דיור עבור בני גיל הזהב הינה חברת קרן אור, המעניקה סיוע והכוונה הנוגעים לבתי אבות, דיור מוגן ופתרונות דיור נוספים.

פנו אלינו לקבל ייעוץ והכוונה ללא כל תשלום על ידי צוות מקצועי ואדיב!

 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר