יתרונות מעבר לדיור מוגן – מהם היתרונות לבודדים?

יתרונות מעבר לדיור מוגן לבודדבתי דיור מוגן מודרניים מסוגלים לקלוט זוגות נשואים (שכן יש יחידות דיור מרווחות לזוג) וזאת לצד האפשרות לקלוט אנשים בודדים. רווקים, גרושים ואלמנים נהנים מיתרונות חשובים רבים כשהם נוקטים בצעד זה.

לצורך הנוחות, נתייחס להלן ליתרונות לדייר בודד בלשון זכר, אך נדגיש שבדרך כלל יתרונות דומים קיימים גם לנשות גיל הזהב שבחרו לעבור בגפן לדיור המוגן.

כי לא חייבים להרגיש בודדים

לטוב ולרע, החיים המודרניים שונים מאוד מהחיים בקהילה מסורתית, כמו "בימים ההם". בעבר, אדם שאיבד את אשתו כשזו הלכה לעולמה, אלמן, לא היה נותר לבדו בבית. בכל בית גרה משפחה מורחבת, שני דורות לפחות ובדרך כלל גם שלושה דורות ויותר.

אך כיום? כשהמצב אחר לגמרי, אלמן או גרוש ירגיש היטב את הבדידות, במיוחד כאשר הולכים ומתבגרים וקשה עוד יותר לנהל חיי חברה מסודרים ואין צורך לקום בבוקר לעבודה.

אז מהו היתרון החשוב שטמון במעבר לדיור מוגן מבחינה זאת?

היתרון החשוב הוא שמדובר בתרופה בדוקה כנגד הבדידות. בדיור מוגן אמנם כל דייר מקבל יחידת דיור משלו, וזו יכולה להיות קומפקטית או מרווחת, אך אין גבול לאפשרויות של הפעילויות החברתיות שניתן לקחת בהן חלק.

כשמתחשק, ניתן בהחלט להישאר ביחידת הדיור הפרטית לצפות בטלוויזיה, לקרוא עיתון, להאזין למוזיקה, אך מתי שרק רוצים – ניתן למצוא חיי חברה עשירים המשפיעים באופן חיובי עצום על איכות החיים. בדיור המוגן מכירים חברים חדשים, מכל הסוגים ומכל הטיפוסים. הדיירים משתתפים בחוגים מעניינים שמרחיבים את הדעת ומגלים תחומי עניין נוספים. תמיד יש שותף למשחקי קלפים, שחמט, ברידג'.

אז למה להישאר לבד, כשאפשר לגלות חיים חדשים ותוססים בחברה?

תמיד אפשר למצוא הרצאה מעניינת, חוג לציור או לפיסול, חוג של פעילות גופנית. בנוסף, אפשר אמנם לבשל ביחידת הדיור הפרטית (מי שנהנה מכך) אך יש אפשרות ליהנות מארוחות משותפות, בחדר אוכל שוקק שמציע כל טוב של אוכל ביתי מבושל.

כי תמיד מרגישים בטוחים

החיים לבד הם לא פיקניק, במיוחד בגיל מבוגר. בדיור מוגן מקבלים יותר מאשר צוות שמבשל, שמסדר את החדר, שמעניק, אם רוצים, שירותי כביסה וכל יתר הדברים שהם חלק מכל משק בית. בדיור מוגן, וזהו יתרון חשוב לא פחות מכל מה שהזכרנו עד כה, מרגישים בטוחים באמת.

החדרים בנויים בצורה נוחה ובטוחה גם לאנשים שמעט מוגבלים בתנועה, ויש בקרבת מקום צוות רפואי, רופא ואחות, שמוכנים לכל קריאה. לא מעט סיפורים עצובים מופיעים בכל שנה אודות קשיש ערירי שהלך לעולמו בביתו משום שלא היה מי שיחוש במצוקתו ויסייע לו.

אך בדיור מוגן? לא נמצאים לבד גם כשצריך עזרה

בכל חדר יש לחצן מצוקה, תמיד יש אנשי צוות שידאגו לשלוח עזרה או להזמין אמבולנס אם מגיע היום שבו זקוקים לו. והאם זה חשוב אך ורק לשלוות הנפש של הדייר עצמו? לא פחות מכך, זה חשוב לשלוות הנפש של בני המשפה, ילדים ונכדים למשל. כאשר הם יודעים שהאב נמצא בסביבה בטוחה, שיש מי שדואג לו, מבשל עבורו, מנקה אחריו, הם יכולים לישון בשקט.

אם נרצה לסכם, הרי שדיור מוגן לא יתאים לכל אחד, ויש בהחלט כאלה שהסתגרות בבית מהווה חלק מאישיותם והעדפותיהם. אבל עבור מרבית האנשים, דיור מוגן מהווה פתרון מצוין, תרופה לבדידות לצד סביבת מגורים מטופחת, נקייה, ירוקה ומהנה עם חיי חברה עשירים.

באנר דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר