מסלולי תשלום בדיור מוגן

פעמים רבות, אנשים בני הגיל השלישי בוחרים לשנות את סגנון המגורים שלהם ולעבור לסביבה נוחה ונעימה יותר. אחד מפתרונות הדיור לגיל הזהב הינו הדיור המוגן אשר מיועד עבור אנשים עצמאיים ומספק איכות חיים גבוהה ומסגרת הכוללת פעילות חברתית, חוגים ופעילויות פנאי. כיום קיימים בתי דיור מוגן רבים המעניקים שירותים שונים ברמות מחיר שונות.

עלויות ומסלולי תשלום

העלות של בית דיור מוגן משתנה בהתאם לרמת המקום, גודל החדרים ושירותי הפנאי הכלולים בו, כאשר את השהות ניתן לממן במספר מסלולי תשלום.

מסלול הפיקדון

הפיקדון הינו סכום חד פעמי המופקד עם כניסת הדייר לבית הדיור המוגן כאשר הוא מתחיל מ-80,000 שקלים ויכול להגיע עד ל- 150,0000 ויותר. על סכום זה חלה שחיקה שנתית  של כ- 3% למשך 12 שנים כאשר לכל הפחות 70% מהסכום מוחזר לדייר או ליורשיו עם היציאה מבית הדיור המוגן או לאחר הפטירה.

בנוסף, וכחלק משיקולי בחירת מסגרת הדיור המוגן, יש להתחשב בתשלום דמי אחזקה חודשיים החלים על הדייר, והכוללים שימוש בחדר המגורים, אחזקת המבנה ומיסים, כאשר במקומות מסוימים כלולים במחיר גם שירותי ניקיון. השימוש בחדר האוכל והכלכלה האישית אינם כלולים בתשלום זה.

מחירי דמי האחזקה נעים בין 4,000 שקלים לבין 8,000 שקלים לאדם או בין 7,500 שקלים ל- 15.000 שקלים לזוג.

מסלול דמי כניסה

אף דמי הכניסה הינם סכום חד פעמי המופקד עם כניסת הדייר למקום. סכום זה יהיה כמחצית מסכום הפיקדון ובעל שחיקה חודשית של כ- 3%. כעבור 4 שנים, נשחקים 80% אחוז מהסכום ו- 20% הנותרים מועברים לדייר עם יציאתו מהדירה או ליורשיו לאחר פטירתו. כמו במסלול הפיקדון קיימים דמי כניסה חודשיים.

מסלול התשלום החודשי

בתי דיור מוגן מסוימים מאפשרים תשלום דמי אחזקה ללא פיקדון כאשר כתוצאה מכך, העלות החודשית גבוהה מאוד ונעה בין 9,000 ל- 18,000 שקלים בחודש. עלות גבוהה זו מגלמת בתוכה את הרווח על אחוז השחיקה והריבית אשר היו מתקבלים מדמי הכניסה או הפיקדון.

מסלולים משולבים ומבצעים

בנוסף למסלולים המוכרים, יתכנו שילובים נוספים בין דמי האחזקה ואופן תשלום הפיקדון או דמי הכניסה. שינויים אלו נובעים בשל מבצעים ואילוצי שיווק.

למשל, במקרים מיוחדים יתכן מסלול בו מחיר הפיקדון מופחת לטובת עליית מחיר דמי האחזקה. כמו כן יתכנו מקרים בהם בשנתיים הראשונות ניתנת הנחה מיוחדת על דמי האחזקה או הפחתת אחוז השחיקה של הפיקדון.

מסלול הרכישה

קיימות מסגרות של דיור מוגן בהן מתאפשרת רכישת הנכס ורשימתו בטאבו על שם הדייר. במקרים אלה, דמי האחזקה משולמים על ידי הדייר או יורשיו גם אם אין איש מתגורר בדירה זו. כמו כן יש לקחת בחשבון כי יורשיו של הדייר לא יוכלו להתגורר בדירה  עד הגיעם לגיל הזהב.

איזה מסלול תשלום מומלץ

אמנם לא כל בתי הדיור המוגן מאפשרים את כל סוגי המסלול אולם, במידה והבחירה אפשרית, יש להתחשב ביתרונות והחסרונות של כל מסלול בהתאם לצרכים והיכולות של הדייר ובני משפחתו. מסלול הפיקדון מתאים במיוחד למקרים בהם חשוב להשאיר כסף ליורשים או לצורך מימון בית אבות.

מסלול דמי הכניסה מתאים לרוב לאנשים אשר אין בידם את סכום הכסף הנדרש לפיקדון. מסלול התשלום החודשי מתאים עבור אנשים אשר אין ברשתם נכס יקר או חסכון אולם הכנסתם השוטפת גבוהה ואילו מסלול הרכישה, מתאים עבור אנשים להם יורשים מבוגרים אשר יוכלו ליהנות מהמגורים במקום.

את כל סוגי המבצעים והשילובים יש לבחון בעת המשא ומתן מול הנהלת המקום ולהתאים ככל האפשר ליכולות הכלכליות של הדיירים ובני משפחתם.

לעיתים, ישנם מבוגרים, שאינם יכולים לעמוד כלכלית בתשלום עבור בית הדיור המוגן, ולכן הם נאלצים להישאר בביתם ולהפוך אותו למעיין דיור מוגן בבית, שיכלול סיוע משפחתי או סיעודי בעת הצורך.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר