משקפי מולטיפוקל בגיל הזהב

משקפי מולטיפוקל, או ליתר דיוק עדשות מולטיפוקל, הן עדשות המיוצרות בטכנולוגיה חדשנית הכוללות שלושה אזורי ראייה – אזור לראייה מרחוק בחלקן העליון, אזור לראייה לטווח בינוני בחלקן האמצעי ואזור לראייה לטווח קרוב בחלקן התחתון. אזורי המעבר בין שלושת האזורים הללו בעדשה מכונים "תעלות" ובצידי העדשה ישנם אזורים מעוותים.

למעשה, עדשות המולטיפוקל הן פיתוח של עדשות הביפוקל, השיטה שקדמה למולטיפוקל. בניגוד לעדשות הביפוקל, בהן ישנם רק שני אזורי ראייה – לטווח רחוק ולטווח קרוב כאשר המעבר ביניהם חד ומאופיין בקו מפריד בולט, בעדשות המולטיפוקל ישנם שלושה אזורי ראייה והמעבר ביניהם הדרגתי.

ישנן שיטות שונות לייצור משקפי המולטיפוקל, וכן יש שוני באיכות העדשה, בעובי התעלות ובגודל שטחי העיוות. כל אלו גורמים להבדלים משמעותיים בין מחירי המשקפיים השונים. מחירם של משקפי מולטיפוקל יקר משמעותית ממשקפיים רגילות והוא נע בין כמה מאות שקלים ועד לכ-15,000 שקלים.

יתרונות וחסרונות

היתרון העיקרי במשקפי מולטיפוקל הוא שלא צריך להסתובב עם שני זוגות משקפיים – לראייה למרחק ולקריאה\שימוש במחשב, ושלא צריך להורידם ולהרכיבם במהלך היום אלא פשוט להישאר עמם כל היום. כמו כן המשקפיים מותאמות אישית לכל לקוח ורוב חנויות האופטיקה המובילות מספקות אחריות מלאה למשקפיים, כולל שיפורים בעת הצורך עד להתאמה מלאה.

החסרונות העיקריים במשקפיים אלו הוא שלוקח לעיתים זמן להסתגל אליהם, לעיתים יש קושי בעלייה במדרגות ובפרט בתקופת ההסתגלות ושלא ניתן לקרוא עימם בשכיבה. נוסף לכך שדה הראייה בשלושת האזורים צר יותר לעומת משקפיים רגילות המיועדות לטווח ראייה אחד בלבד.

למי מתאימים משקפי מולטיפוקל?

מכיוון שהיתרון העיקרי במשקפיים אלו הוא היעדר הצורך להסתובב עם שני זוגות משקפיים, הרי שבאופן טבעי קהל היעד העיקרי של משקפי מולטיפוקל הוא אנשים עם בעיית ראייה הן למרחוק והן לטווח קרוב הנזקקים לשני זוגות משקפיים. למעשה, רוב מרכיבי המשקפיים בגילאים צעירים זקוקים רק לזוג אחד ולכן רובם מסתדרים עם משקפיים רגילות או עדשות מגע. הצורך בשני זוגות משקפיים מתעורר בדרך כלל לאחר גיל 40 שאז הראייה לטווח קרוב מתחילה להידרדר.

בכל מקרה לפני רכישת משקפי מולטיפוקל יש לערוך בדיקה יסודית אצל אופטומטריסט מומחה ומנוסה שימליץ לכם על סוג העדשה המתאים ביותר עבורכם במסגרת התקציב העומד לרשותכם. לא כדאי להתפתות לקנות משקפיים זולות יותר אם אין עליהם אחריות מלאה. לא פעם לאחר השימוש הראשוני במשקפיים צריך לשוב לחנות לצורך תיקונים והתאמות נוספות, ולכן כדאי לקנות בחנות שמספקת שרות הולם ומקצועי.

בעיות ראייה בגיל הזהב

קשה למצוא אנשים בגיל הזהב אשר אינם מרכיבים כלל משקפיים. גם אלו שהצליחו להתחמק מצורך זה בצעירותם כבר מתקשים להתמודד עם השינויים הפיזיולוגים העוברים על הגוף עם ההזדקנות.

רוב ליקויי הראייה בגילאים צעירים מתבטאים בקושי בראייה למרחק. ככל שמתבגרים ומזדקנים נוסף לכך הקושי להתמקד בראייה לטווח קרוב, מה שמתבטא בעיקר בזמן קריאה או ישיבה מול מחשב. לכן אין זה נדיר למצוא אנשים בגיל הזהב המשתמשים בשני זוגות משקפיים, ואף שלושה.

לא קשה לדמיין עד כמה זה מעיק להסתובב עם שני זוגות משקפיים במהלך היום ולהחליף ביניהם לפי הצורך. אם מוסיפים לכך את הירידה בזיכרון (לעיתים עד למצב של דמנציה), המאפיינת רבים בגיל הזהב, הגורמת לכך שהם מתקשים לזכור היכן הניחו זוג זה או אחר של משקפיים או שהם שוכחים את אחד הזוגות בעת יציאה מן הבית, הרי שמדובר במטרד של ממש. הפתרון האידיאלי במקרה זה הוא מעבר למשקפי מולטיפוקל. כך ניתן להסתדר עם זוג משקפיים אחד בלבד לכל צרכי הראייה ואין צורך להורידם במהלך היום.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר