ניתוח להחלפת מפרק ירך

ניתוח החלפת מפרק ירךפרק הירך הוא אחד המפרקים החשובים והגדולים בגוף. שני החלקים המרכיבים את מפרק הירך מצופים ברקמה לבנה שנקראת סחוס. התפקיד של הסחוס הוא לאפשר תנועה קלה ונוחה של המפרק.

סחוס נוסף הנקר בשפה הרפואית: "ממברנה סינוביאלית", עוטף את המפרק. פגיעה או סדק בעצם הירך, מובילה לכאבים ופגיעה באיכות החיים. יש לבצע שיקול יחד עם הרופא, לגבי ניתוח החלפת מפרק ירך קדמית.

מהלך ניתוח החלפת מפרק ירך קדמית

זהו הליך נפוץ ששימש ברפואה עוד משנות בשנות השישים של המאה הקודמת. במהלך הניתוח מושתל שתל שמקובע לעצם. השתל מיוצר מסגסוגת טיטניום ומושתל לתעלת עצם הירך.

השתל יקובע לעצם הסחוס הפגוע באמצעות דבק עצמות, כשראש הטיטניום של השתל, יחליף את ראש הירך שהוצא. את השתל מקבעים גם בעזרת בורג או פוליאתילן. המנתח האורתופדי מחדיר לאגן כוסית מקרמיקה כך שניתן יהיה לבצע תנועות של המפרק ללא קושי.

שיפור איכות החיים

הניתוח מתאים במיוחד למבוגרים הסובלים מכאבים, פגיעה בניידות, או מגבלות רפואיות כתוצאה משחיקת הסחוס. הוא מאפשר יציבה משופרת ושיפור באיכות החיים. צילום רנטגן המבוצע במהלך הניתוח מאפשר למנתח האורתופדי למקם את השתל החדש במקום המתאים.

המנתח שומר את שרירי הירך האחוריים וקפסולת הירך כך שהיציבות שתושג למנותח תהיה טובה ותבטל את הצורך להגדיל את אורך הרגל. במהלך הניתוח מתבצעת השוואה בין שתי הרגליים והשגה של שוויון מדויק ביניהם. לאחר הניתוח, המנותחים לא יזדקקו לאביזרי עזר ויוכלו לנהל אורח חיים תקין ללא חשש נפילות.

יתרונות ניתוח החלפת מפרק ירך

ניתוח החלפת מפרק ירך קדמית מבוצע בשיטות היו שונות וכיום הוא מתבצע בגישה הקדמית ולא בגישה האחורית המסורתית שהייתה נהוגה בעבר. היתרון של ניתוח החלפת מפרק הירך בגישה הקדמית:

  • החתך בניתוח קטן יותר ואורכו נע בין שישה לעשרה סנטימטרים.
  • הנזק לרקמה הרכה מינימלי.
  • הכאב יופחת לאחר הניתוח.
  • הניתוח אורך בין שעה לשעה וחצי.
  • זמן ההחלמה יהיה מהיר
  • תתאפשר יכולת תנועה מיד לאחר הניתוח
  • זמן האשפוז קצר ונע בין יומיים לשלושה ימים.

עוד על ניתוח החלפת מפרק ירק קדמית

תוצאות מוצלחות

רבים מעידים כי לאחר הניתוח של החלפת מפרק הירך הקדמית, חל שיפור במצבם והקלה על הכאב. גם תפקוד המפרק השתפר. אחוזי ההצלחה בניתוח זה הם גבוהים ובישראל מבוצעים מעל חמשת אלפים ניתוחים מדי שנה.

תוצאות משביעות רצון של הניתוח תלויות בגורמים כגון אורח חיי המטופל לפני הניתוח, רמת הפעילות הגופנית שלו ביום יום, טווח התנועה של המפרק, והקפדה על ביצוע ההנחיות שלאחר הניתוח.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר