פעילות גופנית בגיל הזהב

פעילות גופנית חשובה בכל גיל, אולם בגיל הזהב חשובה כיפליים. פעילות גופנית משפרת את שיווי המשקל, מגמישה את הגוף, תורמת למתיחת השרירים, מונעת מחלות לב ועוזרת לשמור על משקל תקין. פעילות גופנית עוזרת לאנשים בגיל הזהב לשמור על רמת פעילות גבוהה ועצמאית יותר – נתונים חשובים מאוד בגיל זה.

פעילות גופנית מומלצת

פעילות גופנית תורמת לשיפור החיים בתחומים מגוונים ורבים:

  • שמירה על משקל תקין – עם גיל הזהב מגיעה הירידה ברמת הפעילות ועימה עולה המשקל. שמירה על משקל תקין חשוב מאוד בגיל הזהב בכדי למנוע מחלות לב, בעיות כולסטרול, לחץ דם וכדומה. פעילות גופנית עוזרת לשמור על המשקל התקין ותורמת לבריאות.
  • שמירה על שיווי משקל וגמישות השרירים – אחת הבעיות הנפוצות בגיל הזהב הינה איבוד שיווי המשקל ובעקבותיו עלולות להתרחש נפילות. הנפילות קשות מאוד בגיל הזה ועשויות לגרום לשברים. ההחלמה בגיל הזהב אורכת יותר זמן ולעיתים פציעה קלה עלולה לגרום לנזק רב. פעילות גופנית עוזרת לאדם להיות מודע לגופו, לתנועותיו וכן למגבלותיו. הפעילות מגמישה את השרירים, משפרת את שיווי המשקל ובכך עוזרת למנוע נפילות.
  • מניעת מחלות לב – בקרב אנשים שפעילים גופנית, הירידה ביכולת הגופנית הבאה באופן טבעי עם הגיל מורגשת פחות. הלב חזק, מערכת הדם נקייה והגוף גמיש ופעיל. כמו כן, פעילות גופנית עוזרת לשמור על סיבולת לב הריאה, העברת חמצן באופן תקין לאברי הגוף, שמירה על תפקוד הלב והריאה ולאריכות חיים.
  • חיוניות ועצמאות – שמירה על פעילות גופנית מחזקת את השרירים אשר תומכים בגוף בפעילויות היומיומיות כגון: קימה, ישיבה, הליכה, עמידה וכדומה. היכולת לבצע פעילויות אלה עוזרות לשמור על חיוניות ועצמאות הקשיש לאורך זמן.
  • שיפור מצב הרוח – פעילות גופנית משחררת אנדרופינים אשר תורמים להרגשה טובה ולמצב רוח מרומם. היציאה החוצה להליכה עוזרת לקשישים לנשום אויר צח, לפגוש אנשים ולהרגיש פחות בודדים. פעילות גופנית עוזרת לקשיש לשמור על עצמאותו בפעילויות השיגרתיות ולכן גורמת לו להרגשה טובה של חיוניות ויכולת.
  • מניעת כאבי גב – פעילות גופנית נכונה מחזקת את שרירי הגב, הבטן והחזה התומכים בעמוד השידרה, מגמישה את השרירים ועוזרת באופן ודאי למנוע כאבי גב.

בניית תוכנית אימונים לגיל הזהב

כאשר בונים תוכנית אימונים לגיל הזהב יש לכלול שלושה סוגי אימונים:

  • פיתוח סיבולת לב ריאה – ניתן לפתח סיבולת לב ריאה על ידי פעילות א- ארובית כגון הליכה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים ועוד. אימון א- אירובי המתבצע שלוש פעמים בשבוע במשך כחצי שעה מספיק על מנת לפתח סיבולת לב ריאה בגיל הזהב.
  • תרגילי כוח – חשוב לחזק גם את מערכת השרירים והשלד של הגוף. תרגילי כוח באמצעות משקולות או רצועות גומי במשך שלוש פעמים בשבוע מחזקים את מערכת השרירים והשלד.
  • תרגילי גמישות – תרגילי גמישות חשובים מאוד לגיל הזהב בכדי לשמור על אריכות תנועות הגוף. יש לבצע תרגילי גמישות בכל יום ובכל פעם להגדיל את סף הגמישות יותר ויותר.

פציעות בגיל הזהב

פציעות ונפילות בזמן אימון אינן דבר יוצא דופן, וחשוב למנוע אותן ככל שניתן. מספר פעולות המסייעות במניעת פציעות בגיל הזהב: התייעצות עם רופא לקביעת הפעילות המתאימה, שתייה מרובה של מים לאחר האימון, חבישת מגנים לראש ולברכיים, הגברת קצב הפעילות או טווח הגמישות באופן מבוקר ומתון, לא למתוח או להעמיס על הגוף יותר מדי, להקשיב לגופינו ולא לנסות למתוח אותו עד לקצה היכולת.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר