פתרונות דיור לגיל הזהב

השינויים ברמת התפקוד והתהליכים הפיזיולוגיים המתרחשים בקרב בני הגיל השלישי, מאלצים אותם לנקוט בצעדים על מנת להתמודד עם המצב החדש. אולם, לעיתים לא די בשינוי ההרגלים, לעיתים קיים צורך בחברה, תמיכה או סיעוד ולכן יש לשנות את סגנון המגורים. כיום, קיימים מגוון פתרונות דיור המהווים מענה לכל מצב תפקודי ורגשי של הקשיש.

דיור מוגן

דיור מוגן הינו יחידת דיור עצמאית במתחם מוגן, הכולל צוות רפואי אשר זמין לספק טיפול ראשוני ופינוי לבית החולים בשעת הצורך. בנוסף כולל המתחם המוגן חדר אוכל, חוגים ופעילות חברתית. קיימים בתי דיור מוגן במידות יוקרה שונות, כאשר מסלולי תשלום בדיור המוגן נקבעים בהתאם למידות אלה.

פתרון דיור זה מתאים לאנשים עצמאים לחלוטין בעלי יכולת כלכלית, אשר מעוניינים בחברה ורמת חיים מפנקת. חלק מבתי הדיור המוגן מאפשרים לדיירים להביא למקום קלנועית, אשר מאפשרת להם להתנייד ממקום למקום.

בתי אבות

בית האבות מציע צורת דיור המספקת טיפול ושירות מקיף בכל תחומי החיים על פי מצבו התפקודי של הדייר. בכל בית אבות ישנו צוות רפואי וסיעודי, עובדת סוציאלית וצוות ניהולי אשר תפקידו לענות על כל צרכי הקשיש.

קיימות ארבע מחלקות המתאימות לארבעת מצבי התפקוד: מחלקת עצמאים, מחלקת תשושים, מחלקה סיעודית ומחלקת תשושי נפש. אופן השילוב בין המחלקות, סגנון המקום והעלות משתנים בין בתי האבות וניתן למצוא מקומות בהתאם ליכולת הכלכלית של הדייר ובני משפחתו.

פתרון דיור זה מתאים לאנשים עצמאים, אשר זקוקים למסגרת המספקת ביטחון וחברה ולאנשים תשושים סיעודיים ותשושי נפש הזקוקים גם לעזרה השגחה וטיפול בשל מצבם התפקודי. מלבד השירותים הרפואיים, הדיירים בבית האבות נהנים מפעילויות חברתיות ומחוגים רבים. ישנם בתי אבות אשר דואגים לשלב את הדיירים בקהילה הכללית, באמצעות חוגים משותפים, תפילות משותפות בבתי הכנסת, פעילויות התנדבותיות בקהילה ועוד.  להרחבה בנושא: בתי אבות בשירות למען הקהילה

דיור מוגן ציבורי

דיור מוגן ציבורי, מספק פתרון מגורים, חיי חברה פעילים, שירותים סוציאליים ותחושת בטחון.

בכל דיור מוגן ציבורי נמצא איש תחזוקה המטפל בבעיות הטכניות במתחם המגורים ובדירות. בנוסף, נמצאת במקום אם בית הקשובה למצבם של הדיירים ומשמשת כאיש קשר בינם לבין שירותי הקהילה. בבתי הדיור המוגן מופעל מועדון חברתי הכולל פעילויות של חוגים והרצאות, חגיגת חגי ישראל מסיבות וימי הולדת.

בתי הדיור המוגן הציבורי צנועים מבתי הדיור המוגן הפרטי ועלותם הנמוכה מתאפשרת לקשישים מעוטי יכולת כלכלית. פתרון דיור זה מיועד עבור קשישים עצמאים חסרי דיור ומעוטי הכנסה, בעלי תעודת זכאות ממשרד השיכון או המתגוררים בדיור ציבורי של עמידר או עמיגור.

מגורים בבית הקשיש

למרות הצורך בעזרה וסיעוד, בני גיל זהב רבים מעדיפים לגור בביתם ולהמשיך לנהל את שגרת חייהם. הקשישים העצמאיים שביניהם מחליטים על "דיור מוגן בבית", בחייק המשפחה הקרובה. במקרים בהם זקוק הקשיש לעזרה או סיעוד, ניתן לקבל סיוע סיעודי של מטפלת או להעסיק עובדים זרים. בנוסף, ניתן לשהות במהלך היום במרכזי יום המספקים ארוחות, פעילות חברתית, סיוע והשגחה.

ניתן לשלם את השהות במרכזי היום דרך חוק ביטוח סיעוד, משרד הרווחה או באופן פרטי. שילוב בין שהייה במרכז יום עם נוכחות של מטפל בשעות הערב מהווה פיתרון אפשרי עבור אנשים אשר למרות הבדידות והקשיים בתפקוד אינם מוכנים לעזוב את ביתם .

נופשון

נופשון מהווה מענה כאשר הקשיש זקוק לסיוע השגחה לפרק זמן קצר. היקף השירותים אשר מספק הנופשון זהה לשירותים הניתנים בבתי האבות ומותאמים לצרכי הדייר כאשר במקרים של החלמה לאחר אשפוז ניתן לקבל סיוע כספי ממשרד הרווחה או משרד הבריאות.

הנופשון מתאים לנסיבות בהן המטפל העיקרי יוצא לחופשה או כאשר הקשיש זקוק להשגחה מוגברת לתקופה מוגבלת.

לסיכום, עבור בני הגיל השלישי, הזקוקים לסיוע וחברה, קיימים כיום  סגנונות  דיור רבים ומגוונים אשר מהווים פתרונות דיור על פי הצרכים הרגשיים והתפקודיים של הקשיש.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר