קליניקות לייעוץ משפטי לאזרחים מבוגרים במרכז הבינתחומי הרצליה

בית ספר רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, פתח בשנה האחרונה שלוש-עשרה תוכניות קליניות, שמטרתן לתת ייעוץ וייצוג משפטי למגוון אוכלוסיות מוחלשות הזקוקות לסיוע. בקליניקות שנפתחו ניתן יהיה לקבל ייעוץ משפטי על-ידי סטודנטים מצטיינים למשפטים, המלווים על ידי גופים מקצועיים שונים.

באמצעות הקליניקות ניתן מענה לאוכולוסיות כגון: קשישים ונפגעי שואה, ילדים בסיכון ונשים שזכויותיהן הופרו, כמו כן, בחלק מהתוכניות מושם דגש על שוויון הזדמנויות במקומות עבודה, חופש המידע או איכות השלטון.

הפרויקט יצא לדרך, בין היתר, על רקע העובדה שבישראל קיים אחוז תביעות ייצוגיות נמוך בהרבה מבמדינות המערב. במילים אחרות, תושבים רבים, בכללם בני האוכלוסיה המבוגרת, לא מכירים את זכויותיהם הרפואיות או המשפטיות או שאין בידיהם משאבים אישיים או כלכליים כדי להגן על עצמם כיאות. הקליניקות במרכז הבינתחומי אמורות לתת מענה לצרכים כגון אלו.

ייעוץ לאוכלוסיה המבוגרת במרכז הבינתחומי הרצליה

היעוץ לאוכלוסיה המבוגרת במרכז הבינתחומי ניתן בשני אפיקים מרכזיים. הקליניקה ליעוץ משפטי לבני הגיל השלישי, והקליניקה לשמירה על זכויות נפגעי השואה.

הקליניקה לייעוץ משפטי לגיל השלישי

הקליניקה ליעוץ משפטי לגיל השלישי היא פרי של שיתוף פעולה של בית ספר רדזינר למשפטים עם משרד עו"ד פישר, בכר, חן, וול אוריון ושות', המקדם תמיכה בקהילה כחלק מפעילותו. התוכנית מופעלת על ידי כ-20 סטודנטים בשנת הלימודים השניה שלהם, המלווים על ידי עו"ד ותיקים בכל הנוגע לסוגיות הרלוונטיות לקהל הפונים.

החיים של אזרח ותיק היום הם מורכבים יותר מתמיד. תוחלת החיים הארוכה מאפשרת שנים רבות וטובות מעבר לגיל הפנסיה, אך גם התעסקות לא מעטה בסוגיות ביטוחיות, משפטיות, בחוזים ובנושא הבריאות. המצב המיוחד של בני הגיל השלישי מוגדר משפטית כ'משפט הזקנה' (Elder Law) – תחום המאגד הגנה על הצרכים והזכויות הטבעיות של בני הגיל השלישי, שרבים לא מודעים להם.

מבוגרים יכולים להזדקק לתמיכה משפטית בסוגיות שונות הנוגועות, למשל, לפרישה מהעבודה והזכויות הסוציאליות המגיעות להם מהמעביד או מהמדינה. במקביל, יש צורך להגן על מבוגרים עובדים מפני אפלייה על רקע גיל.

בתחום הבריאות זכאים המבוגרים להבנה מלאה של הזכויות המגיעות להם על-פי חוק ושמירה עליהן. פן נוסף שראוי לציון הוא סיוע בדיני חוזים – סוגיות מתחום זה חשובות במיוחד על רקע הסכמים משמעותיים מאוד שנחתמים מול בתי דיור מוגן. דיני משפחה באים לידי ביטוי כאשר עוסקים במקרים של פטירת בן או בת הזוג וניהול ירושה והרשימה עוד ארוכה.

איפה מתקיים היעוץ?

היעוץ ניתן בעיקר למבוגרים תושבי המרכז. ניתן לקבל אותו במרכזים הבאים : דיור מוגן 'משען' ברמת אפעל וגבעתיים ובתל אביב יפו במרכזי יום 'קשת', ברחוב יגור 5 ביד אליהו (מרכז גולדה) וברחוב ירושלים 10 ביפו (מרכז צהלון). ניתן גם לפנות בדואר אלקטרוני: [email protected] (גב' רותי נגבי).

הקליניקה לזכויות נפגעי השואה

הקליניקה לזכויות נפגעי שואה היא תולדה של שיתוף פעולה בין בית ספר רדזינר למשפטים עם הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, הפעילה להגנת נפגעי שואה כבר שנים רבות. הקליניקה מתמקדת בפן המשפטי ברמה הפרטית והציבורית.

ברמה הפרטית, לנפגעי שואה זכויות רבות : זכות להסדרי תשלומים מחו"ל, קבלת גמלאות וקצבאות יחד עם מימוש הזכות לבריאות ולדיור ועוד. במקרים רבים הם אינם מודעים לזכויותיהם והרשויות השונות אינן ממהרות לידע אותם.

הצורך להתמודד עם גורמים ורשויות שונות, להנפיק אישורים והוכחות כדי לזכות לתנאים בסיסיים, מעורר קשיים בירוקרטיים ורגשיים. הקליניקה לזכויות נפגעי השואה מפעילה מערך של סטודנטים מצטיינים, חלקם דוברי- רוסית ויידיש, המלווים על ידי עו"ד ותיקים ומנוסים בתחום של הגנה על זכויות נפגעי- שואה.

ברמה הציבורית, מנסה הקליניקה להשפיע על המדיניות הכוללת, תוך שיתוף פעולה עם גורמים נוספים כמו ארגוני זכויות אדם, במטרה לבסס יחס מכובד ושירותים נוחים לנפגעי השואה מצד מוסדות המדינה.

כיצד פונים לקבלת יעוץ?

לפניה ראשונית ליעוץ צרו קשר בטלפון 03-6090866 בימים א' עד ה' בין השעות 08:00 ל – 16:00. קבלת קהל נעשית במשרדי הקרן, לאחר תיאום טלפוני, אחת לשבועיים בימים א' – ה' בין השעות 15:00 ל – 19:00.

ניתן לפנות דרך האתר http://portal.idc.ac.il/he/schools/Law/progs/Clinical/Pages/leagalaidprogscontact.aspx

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר