רשלנות רפואית גיל הזהב

רשלנות רפואית אשר גרמה למטופל להגיע למצב סיעודי

לצערנו אחת מן התופעות הנלוות לעליה בתוחלת החיים הינה הגעה למצב סיעודי. כמובן שלא כל בני גיל הזהב מגיעים בסופו של דבר למצב סיעודי וודאי שגם בגילאים מוקדמים יותר קורה שמצבו של אדם מתדרדר מסיבות שונות עד לכדי הזדקקותו לטיפול סיעודי. לעיתים ההגעה למצב סיעודי לא הייתה מחוייבת המציאות ונגרמה אך ורק בגלל טיפול רפואי רשלני.

רשלנות רפואית בכלל עשויה לגרום נזק רחב היקף שכן תחום הרפואה עוסק באופן ישיר בכושר תפקודו ואיכות חייו של אדם. מסיבות ברורות כאשר מדובר ברשלנות רפואית שהובילה למצב סיעודי היקף הנזק נוטה להיות נרחב ביותר והינו בעל משמעויות חמורות הן כלכליות והן בנוגע לאיכות חייו של המטופל שנפגע.

מהי רשלנות רפואית

לא תמיד כאשר נגרם נזק לאדם כתוצאה מטיפול רפואי מדובר ברשלנות רפואית. הרפואה עוסקת בגוף האדם אשר הינו מכונה מופלאה שאין ספור גורמים משפיעים על אופן תפקודה. במקרים רבים טיפול רפואי, אפילו המוכר והבדוק ביותר, עלול להסתבך, להניב תוצאות מאכזבות ואף לגרום לנזק בלתי צפוי למטופל. נזק שכזה עשוי להיות חמור עד כדי מוות, נכות חמורה או הגעה למצב סיעודי.

כיצד נגרמת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתרחשת רק כאשר אחד מן הגורמים שהיו מעורבים במתן טיפול רפואי אינם עושים את מלאכתם ברמה לה היינו מצפים מ"בעל מקצוע סביר" בתחומם.

מדובר ברמה המאפיינת אדם אשר עבר את ההכשרות הדרושות לשם עיסוק במקצועו וכן הינו בעל ידע בחומרים המקצועיים והטיפולים העדכניים.

רשלנות רפואית יכול שתבוצע על ידי הגורם המטפל עצמו (רופא או מטפל אחר כגון פיסיותרפיסט, אדם העוסק ברפואה משלימה וכו')  או על ידי בעל תפקיד אחר כגון אחים / אחיות, סייעים, טכנאי מעבדה, רוקחים, אפילו עובדי מנהלה.

גילוי הרשלנות הרפואית שנגרמה

לאור האמור לעיל, כאשר מגיע אדם למצב סיעודי כתוצאה מנזק שנגרם לו במהלך טיפול רפואי, בין אם בבית חולים, בית אבות או במסגרת של דיור מוגן, כדאי לנסות לברר כיצד קרה הדבר. אם בירורים שכאלה נתקלים בשתיקות מחשידות, תשובות מתחמקות, תיעוד רפואי חסר או לקוי וכו' יתכן ומדובר במקרה של רשלנות רפואית שתוצאותיה היו הגעה למצב סיעודי.

במקרה שמתעורר חשד לרשלנות רפואית יש לפנות בהקדם לעורך דין המצוי בתחום. עורך דין שכזה יוכל לבדוק עבורינו אם יש מקום להגיש תביעת רשלנות רפואית אשר תניב פיצוי הולם בגין הנזק שנגרם. כאמור נזק כזה כאשר מדובר בהגעה למצב סיעודי יהיה ודאי בעל משמעויות כלכליות נכבדות.

עמדתם של בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית שגרמה למצב סיעודי

חוק זכויות החולה נכנס לתוקפו בשנת 1996, ואחת מהשפעותיו היתה תחילתה של מגמה, הניכרת בפסיקתם של בתי המשפט, להרחיב את ההגנה הניתנת למטופלים שנפגעו כתוצאה מטיפול רפואי, לא כל שכן כאלה שמצבם התדרדר על למצב סיעודי זמני או קבוע (למשך יתרת ימי חייהם).

חוק זכויות החולה ביסס את חובתם של צוותים רפואיים לפעול, עד כמה שניתן, למסור למטופל מידע בעת ובאופן שיאפשרו לו לתת "הסכמה מדעת" לקבלת הטיפול הרפואי המוצע לו. תביעות רשלנות רפואית רבות מסתמכות על אי עמידה בחובת מסירת מידע בהיקף שיאפשר הסכמה מדעת, כלומר מסירת כל פרטי הסיכויים להצלחה והסיכונים הטמונים בטיפול או ההליך הרפואי הנדרש.

במקרים אחרים מסייעים בתי המשפט לתובעים בתביעות רשלנות רפואית, ובכללן תביעות רשלנות רפואית שהובילה למצב סיעודי, באמצעות העברת נטל ההוכחה על עובדות הנוגעות לאופן התנהלות הטיפול הרפואי נשוא התביעה. זאת כאשר המוסד הרפואי במסגרתו ניתן הטיפול אינו יכול להמציא תיעוד רפואי אשר אותו מחוייב היה, על פי חוק,לערוך בזמן אמת ולשמור בארכיון. מידע נוסף באתר הרשלנות blings

המשמעות של הגעה למצב סיעודי הינה מרחיקת לכת הן מבחינת איכות חייו של אדם והן מבחינת כלכלית. ההוצאות הכרוכות בשכירת שירותיו של מטפל צמוד, התאמת מרחב המחיה למגבלות פיסיות ועוד עשויים להתבטא בסכומי פיצוי גדולים הנתבעים בגין רשלנות רפואית שהובילה למצב סיעודי.
רק עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, רצוי שיהיה בעל ניסיון בניהול תיקים הם הגיע התובע למצב סיעודי, יוכל להבטיח השגה בהקדם של פיצוי הולם אשר יקל על ההתמודדות שנכפתה על המטופל שניזוק.

כדי לנסות ולמנוע מצב זה מלכתחילה חשוב לבדוק שהמטפלים מוסמכים ובעלי תעודת לימודי סיעוד ממוסד מוכר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר