תפקוד מיני בגיל הזהב

חיי מין פעילים ומספקים הם חלק משמעותי בקיום איכות חיים טובה וגבוהה. הצורך להיות נאהב ולהיחשב מושך הוא צורך אנושי בסיסי שאינו חולף בגילאים מבוגרים. עם זאת, אנשים מבוגרים חווים שינויים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים אשר עלולים לפגוע ביכולתם ליהנות ממין ולתפקד מבחינה מינית.

תפקוד מיני של נשים בגיל הזהב

נשים בגיל הזהב חוות שינויים פיזיולוגיים והורמונאליים במיוחד בתחום של מערכת המין. שינויים הורמונאליים גורמים להפסקת מחזור הווסת ולהשלכות שנובעות מהפסקה זו. אמנם, הפסקת המחזור גורמת לכך שהאישה אינה יכולה עוד להיכנס להיריון, ולכן זוגות רבים חווים פריחה מחודשת בחיי המין עקב הסרת החשש הזה מדרכם והיכולת לקיים יחסי מין מתי ואיפה שהם רק רוצים.

יחד עם זאת הפסקת המחזור יכולה לגרום לשינויים כמו השמנה, תחושות פיזיולוגיות שונות כמו גלי חום ורגישות תחושתית והאצה של תהליך הזקנה. שינויים אלה עלולים לגרום לאישה לחוש פחות מושכת, מזדקנת, להרגיש מבוכה בקשר לחשיפת גופה, ולהירתע ממין בשל כך.

נשים בגיל השלישי עלולות גם לחוות יובש ורגישות בנרתיק עקב השינויים ההורמונאליים. לעתים דפנות הנרתיק מאבדות מגמישותן והופכות נוקשות יותר, או שהנרתיק מתכווץ ומצטמצם. כתוצאה מכך המגע המיני הופך פחות נעים לאישה, כואב, ועלול אף להביא לכדי פציעה ודימום בנרתיק. לתופעות אלה יכולה להיות השפעה גם על יכולתה של האישה ליהנות ממין ולהגיע לסיפוק מיני.

נשים גם עלולות לחשוב כי הציפייה החברתית מהן היא להפסיק ולהיות מיניות. יהיו נשים שיחשבו שזה לא ראוי בגילן לרצות מין וליהנות ממין. תפישה חברתית זו עלולה לגרום לחלק מהנשים להירתע או להימנע מקיום יחסי מין בגילאים מבוגרים.

בתופעות אלה ניתן לטפל. נשים שמרגישות שהזדקנו ושאיבדו את נשיותן ואת יכולתן להיות מיניות ומושכות יכולות להסתייע באנשי מקצוע מתחום הטיפול בקשישים שיעזרו להן להרגיש שוב מושכות וראויות לאהבה ולמגע. נשים שחוות שינויים פיזיולוגיים והורמונאליים כמו יובש בנרתיק המפריעים להנאה מיחסי מין יכולות לפנות לרופא ולקבל תכשירים שיקלו על המצב ויעזרו להן  להמשיך וליהנות ממין כבעבר.

תפקוד מיני של גברים בגיל הזהב

באופן עקרוני, גברים נשארים פוריים ומיניים במשך כל חייהם. הם יכולים להמשיך ולקיים יחסי מין, ליהנות מהם ואף להביא ילדים לעולם ללא הגבלת גיל. יחד עם זאת, ככל שעולה הגיל גובר הסיכון לבעיות של אין אונות ובעיות בתפקוד המיני.

מחלות שונות המאפיינות את גיל הזקנה עלולות להשפיע ואף לפגוע בתפקוד המיני הגברי. מחלות לב, סוכרת, בעיות בבלוטת הערמונית ובעיות לחץ דם עלולות לגרום לאין אונות. מצב של אין אונות עלול לגרום לפגיעה בדימוי העצמי הגברי, בביטחון העצמי, במצב הרוח ובאיכות החיים.

פעמים רבות טיפול במחלה שהיא מוקד הבעיה יכול לסייע ולעזור גם לבעיות של התפקוד המיני. למשל: טיפול תרופתי בבלוטת ערמונית מוגדלת ישחרר את הלחץ שמופעל על הבלוטה, יעזור בהזרמת הדם באיבר המין ויסייע בשיפור יכולת התפקוד המיני של החולה. במצבים בהם הטיפול במחלה אינו עוזר, ניתן להיעזר בטיפול תרופתי המסייע לבעיות של אין אונות, כגון באמצעות ויאגרה המסייעת ביצירת זקפה ומאפשרת קיום יחסי מין.

השפעת התפקוד המיני על הזוגיות

יחסי מין תקינים ומלאים הם חלק מבניית זוגיות טובה ומספקת. במצבים בהם יש בעיה בתחום יחסי המין, נפגעת פעמים רבות גם הזוגיות. כאשר נוצר מצב בו צד אחד מעוניין בקיום יחסי מין והצד השני נרתע, או כאשר צד אחד מסוגל להמשיך ולתפקד מינית באופן מלא והצד השני חווה בעיות המקשות על כך, עלולות להיווצר גם בעיות בזוגיות. על מנת להתגבר על בעיות אלה ניתן לפנות ליועץ זוגי או למטפל מיני אשר יעזרו להתגבר על הבעיה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר