שירותי טלרפואה לקשישים

סקירת מכשירים לרפואה מרחוק בבני גיל הזהבמוקדי רפואה מרחוק אינם המצאה חדשה, אולם בשנים האחרונות חלו התפתחויות חשובות שלא היו קיימות.

ההתפתחויות, שכוללות שימוש במכשירים רפואיים מתקדמים, משפרות את האופן שבו מוקדי הרפואה פועלים. במקרים רבים, ניתן לספק למטופל מענה רפואי של ממש, גם בלי לשלוח אליו ניידת טיפול נמרץ בפעולה שמתבררת כמיותרת.

בסקירה שלהלן נספר עוד על המכשירים שהפכו את המרכזים לרפואה מרחוק למשהו חדש לגמרי, שיכול לסייע באבחון רפואי בקרב בני גיל הזהב ובכלל, במתן מענה איכותי יותר.

אבחון אירועי לב

בקרב בני גיל הזהב, הולך ועולה הסיכוי לחוות אירועי בריאות מסכני חיים, עם דגש על אירועים לבביים כגון אי ספיקת לב. מחקרים שונים מצאו כי לא מעט אנשים, בהם גם כאלה שעברו בעבר אירועים לבביים והחלימו מהם באופן מלא או חלקי, נוטים לפרש תחושות שונות כסימנים ראשונים להתקף, גם כאשר אין קשר בין הדברים.

למעשה, החשש והחרדה העצומים המתלווים לתחושות על עקה או של לחץ בחזה וקשיי נשימה, מובילים כשלעצמם להחרפת הסימפטומים. מכאן, נוצרת אסקלציה שהופכת גם קושי רגעי בנשימה או שריר תפוס לאירוע שנתפס כאירוע חירום.

כאשר מוסיפים על כך מצבים הפוכים לחלוטין, שבהם יש נטייה להזניח סימנים מקדימים קלושים ולהימנע מפינוי לבית החולים, אפשר להבין שמכשירים חיוניים לרפואה מרחוק צריכים להיות כאלה שמאפשרים מתן חיווי ביתי לאירוע חירום הקשור בלב (או שלילתו של אירוע כזה, כמובן).

מכשירי רפואה מרחוק יכולים, אם כן לכלול:

• מכשירים לביצוע של בדיקת א.ק.ג לב באופן עצמאי. לאחר הבדיקה מעבירים את התוצאות למוקד הרפואי, באמצעות שידורם.

• מכשירים לביצוע בדיקה משולבת, עם אפשרות תיקון של צוות הרפואה, במידה שצריכים התערבות במהלך איסוף הנתונים. מכשירים כאלה מספקים תוצאות אמינות במיוחד.

• מערכת שהופכת את הטלפון הסלולרי החכם בעצמו או התקנים דמויי זימונית (ביפר) למכשיר א.ק.ג.

• מכשירים נוספים לאיתור הפרעות קצב, לצורך אבחון יעיל של אוטם שריר הלב ושל מקרים אחרים.

אמצעים לבדיקות נוספות

מלבד האפשרות לנטר את מצבו של הלב באמצעות מכשירים שונים, ולשלוח את התוצאות לחברת הטלרפואה, נשעה שימוש גם באמצעים נוספים, לצורך אבחון מצבם של מטופלים שונים, ובהם אנשים מבוגרים, בני גיל הזהב. בין האמצעים ניתן למצוא:

• מכשירים לאיסוף מדדי לחץ דם והעברתם ישירות למוקד הרפואה.

• אמצעים לניטור משקל, והעברת נתונים לאורך זמן, לצורך איסופם וניתוחם.

• אמצעים ללקיחת דם בבית, באופן עצמאי, לצורך איתור סימנים אפקטיביים לקיומו של אירוע לב.

באמצעות כל האמצעים הללו וגם אמצעים אחרים, חלקם בפיתוח, קל יותר לאבחן נכונה את מצבו הבריאותי של הנבדק ובהתאם לכך, להגיב מידית.

עבר, הווה, עתיד

חשוב לזכור שמרכזי רפואה מרחוק נמצאים במצב של שיפור מתמיד. בעתיד צפויים להיכנס מכשירים חדשים, שיוכלו לספק נתונים נוספים אודות מצבים רפואיים מורכבים של חולים וקשישים. בנוסף, גם אמצעי שידור הנתונים הולכים ומשתפרים וכך גם היכולת לספק מענה איכותי.

במקביל לכך, יש לזכור גם את החשיבות של אמצעים מסורתיים, שאין לזלזל בחשיבותם. אמצעים שכאלה, שפועלים במוקדי החירום במשך שנים, הם לחצני המצוקה ובהם גם כאלה שעונדים על גבי היד.

אמצעים אלה יכולים לזמן את שירותי הפינוי הרפואי, במידה והקשיש או בני משפחתו נמצאים במצב חירום ואין פנאי לבצע אפילו בדיקה פשוטה והעברתה לבירור.

לסיכום, שילוב של אמצעים וותיקים וחדישים, יכולים לספק מענה ולתת תמונת מצב אמינה, במקרים רפואיים שונים בקרב מבוגרים. כך, ניתן לקבל מענה נכון בכל מקרה שבו חשים בסימפטומים חשודים.

מיי מדיק

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר