בית חולים גריאטרי

מהו בית חולים גריאטרי?

בית חולים גריאטרי הינו מוסד המתמחה בטיפול רפואי בקשישים. גריאטריה הינה תחום ברפואה המתמקד בחקר המחלות הנלוות לתהליך ההזדקנות, ביניהן: פרקינסון, סכרת מתקדמת, מחלות כליות, מחלות לב, מחלות כבד, סרטן ועוד.

כמו כן בגריאטריה קיים תחום העוסק בהפרעות נפשיות הנלוות לתהליך ההזדקנות ונקרא פסיכוגריאטריה אשר מתמקד בטיפול במחלות כגון אלצהיימר, תשישות נפשית, דיכאון וגדומה בקרב קשישים ומבוגרים.

בית החולים גריאטרי מיועד לאשפוזים לתקופות קצרות או ארוכות לצורך טיפול במחלה מסוימת או שיקום לאחר ניתוח. הסיוע והטיפולים שמקבלים הקשישים בבית החולים הגריאטרי מותאמים במיוחד לאוכלוסייה הסיעודית בהתחשב במצבם הפיזי והנפשי של המטופלים הקשישים.

הצוות הרפואי בבית החולים הגריאטרי מתמחה בתחום הגריאטריה והסיעוד. כמו כן השירותים השונים שמקבלים המתאשפזים בבית החולים מותאם במיוחד לאוכלוסיה זו: מתן עזרה באכילה, מתן עזרה ברחצה, מתן עזרה בלבישת בגדים, מתן עזרה בהליכה ועוד.

האוכלוסייה לה מיועד בית החולים הגריאטרי כוללת:

  • קשישים בעלי סיבוכים רפואיים עקב מחלות כרוניות או סכנה לסיבוכים עתידיים.
    קשישים הזקוקים לשיקום לאחר שברים, פציעות וניתוחים.
    קשישים סיעודיים הזקוקים לאשפוז.
    קשישים תשושי נפש הזקוקים לאשפוז.

טיפולים בבית חולים גריאטרי

הטיפולים השונים שניתן לקבל בבית חולים גריאטרי כוללים: טיפולי שיקום לאחר ניתוח, שבר או פציעה, פיזיותרפיה, טיפולים תרופתיים, טיפולי מניעה למחלות שונות, טיפולים פסיכיאטריים, טיפולים סיעודיים שונים וכן סיוע מעובדים סוציאליים, וגם ליווי רוחני.
מרבית בתי החולים הגריאטריים כוללים מחלקות גריאטריות רבות, עם זאת חשוב לשים לב שלא כל בית חולים גריאטרי מכיל את אותן מחלקות ןלכן במיוחד במקרים חריגים יש לבחון אילו מחלקות קיימות בבית החולים. המחלקות הנפוצות בבתי חולים גריאטריים הינן:
–    מחלקת טיפול נמרץ.
–    מחלקת שיקום לאחר פציעות וניתוחים.
–    מחלקה קרדיולוגית לצורך טיפול המחלות לב.
–    מחלקה נוירולוגית לטיפול בבעיות כגון פרקינסון, טרשת נפוצה ועוד.
–    מחלקת מחלות עור.
–    מחלקה פסיכוגריאטרית לצורך טיפול בהפרעות נפשיות שונות.
–    מחלקה אונקולוגית לטיפול במחלת הסרטן.
–    מחלקה נפרולוגית לטיפול במחלות כליות.
–    מחלקת פה ולסת.
–    מחלקת אורטופדיה לבעיות במערכת השלד.

טיפול במחלות מערכת העיכול

הסדרי תשלום לבית חולים גריאטרי

תשלום על שהות בבית חולים גריאטרי לצורך שיקום והחלמה כתוצאה מאשפוז בבית חולים רגיל ממומן לרוב על ידי קופת החולים. כמו כן קופת החולים משתתפת בתשלום על שהות של קשיש שמצבו מוגדר סיעודי מורכב, כאשר ההשתתפות העצמית עומדת על כ-100 שקלים עבור יום אשפוז.

בעלי ביטוח רפואי סיעודי יכולים לנצל את הביטוח בדיוק למטרה זו.

עבור שהות של קשיש במצב סיעודי שלא לאחר אשפוז, התשלום לרוב יתבצע באופן פרטי או באמצעות סיוע ממשרד הבריאות לאחר אישורו.

מתי לבחור בבית חולים גריאטרי?

הייחוד של בית החולים הגריאטרי הוא בהתמחות שלו בתחום גיל הזהב ובטיפול במחלות ובבעיות רפואיות המאפינות גיל זה והוא נבדל מבית חולים רגיל בדיוק מהסיבות הללו.

עלויות האשפוז בבית חולים גריאטרי באופן פרטי אינן זולות לכן חשוב מאוד לשים לב לשירותים שמעניק בית החולים. יש לבדוק האם הצוות הרפואי אכן בעל הסמכה בתחום הגריאטריה והרופאים המטפלים הם מומחים בתחום. כמו כן האם הצוות נותן מענה מהיר ויעיל למטופלים בעת הצורך והאם קיים שירות של איתות בעת מצוקה. בנוסף יש לבדוק האם קיים צוות עובדים סוציאליים המעניקים שירות וייעוץ אישי למטופלים, והאם  בבית החולים קיים מערך של תעסוקה ופעילויות חברתיות למטופלים.

קראו עוד:

בית אבות בחיפה – Goldgae

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033850

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר